Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Kampania "5 porcji warzyw, owoców lub soku" na półmetku

Zakończył się pierwszy rok trwającej od października 2008r. kampanii „5 porcji warzyw, owoców lub soku", którą prowadzi Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS). Ten dwuletni program ma na celu przekonanie Polaków do spożywania właściwej ilości warzyw i owoców oraz ich przetworów (w tym także soków) w różnych formach, niezależnie od wahań sezonowych.

Polska nadal zostaje krajem o zbyt niskim spożyciu warzyw i owoców, nie tylko świeżych, ale i przetworzonych (spożycie w Polsce około 150 kg, w Europie Zachodniej ok. 250 kg, w Grecji ponad 400 kg rocznie na osobę). Już za naszą zachodnią granicą - w Niemczech - spożywa się ponad 4 razy więcej jabłek niż w Polsce. Ciągle też spożywamy 2 razy mniej warzyw i 3 razy mniej owoców od Greków. Wynika to w dużej mierze z braku wiedzy i niskiej świadomości ich roli w zbilansowanej diecie. By przeciwdziałać takiemu zjawisku i zwiększyć spożycie produktów warzywno-owocowych przez polskich konsumentów, Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) rozpoczęła jesienią 2008 roku kampanię „5 porcji warzyw, owoców lub soku", której celem jest promocja zdrowej diety, szczególnie wśród młodych kobiet i matek oraz dzieci.
Kampania „5 porcji warzyw, owoców lub soku", współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, ma na celu informowanie społeczeństwa o tym, jak ważne dla naszego zdrowia okazuje się spożywanie właśnie 5 porcji warzyw, owoców oraz soków dziennie, co oznacza pojęcie „porcja" oraz że porcją może być również sok. Podobne kampanie z dużym powodzeniem prowadzone są w wielu krajach Europy. Polską edycję finansuje w 50% Unia Europejska, w 30% budżet państwa oraz w 20% Stowarzyszenie KUPS (w szczególności spółki grupy Maspex).
Dlaczego 5 porcji? Jak twierdzą eksperci - jest to optymalna owocowo-warzywna dawka dla naszego organizmu. Wystarczy niewiele, aby zrobić coś pozytywnego dla swojego zdrowia. Jedna porcja to średniej wielkości owoc, warzywo lub szklanka soku. Dobrze jest pamiętać o tej różnorodności, zwłaszcza, że np. wypicie soku jest jednym z najwygodniejszych sposobów na spożycie porcji poza domem.

Ideą kampanii jest edukowanie i stopniowe zmienianie postaw konsumentów. Kluczowym przekazem kampanii pozostaje komunikowanie, że świeże lub przetworzone warzywa i owoce powinny stać się elementem każdego posiłku, codziennie. Warzywa i owoce powinny zostać włączone do diety każdego Polaka w ilości 5 porcji dziennie.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.107.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!