Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Kibice Legii wraz z regionalnym browarem rzucają wyzwanie Grupie Żywiec

Rusza rozlew nowego piwa na polskim rynku - dowiedział się portalspozywczy.pl. Legion Pils powstaje we współpracy Browaru Fuhrmann ze Stowarzyszeniem Kibiców Legii Warszawa (SKLW). Marka, z którą wkrótce mają identyfikować się kibice jednego z najpopularniejszych polskich klubów piłkarskich, docelowo będzie rozszerzona o inne produkty, m.in. napój energetyzujący.

Kibice Legii wraz z regionalnym browarem rzucają wyzwanie Grupie Żywiec
Nowe piwo i napój energetyzujący mają być tymi, z którymi będą się identyfikować kibice stołecznej drużyny piłkarskiej.

Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
Data: 11-12-2009, 08:17

Dotychczas piwem kibiców stołecznego klubu było Królewskie, marka z portfolio Grupy Żywiec, sponsora klubu. Teraz Królewskie będzie musiało konkurować z nowym brandem piwnym. Legion Pils w sposób bezpośredni nawiązuje bowiem do barw, tradycji i historii klubu.
Producent, Browar Fuhrmann z Połczyna Zdroju zapewnia, że Legion Pils będzie się znacząco odróżniać od innych piw, produkowanych m.in. przez duże koncerny.

- Nasze piwo jest wytwarzane metodą tradycyjną - na bazie wody źródlanej, w procesie selektywnego warzenia wszystkich składników. Duże browary, nastawione na odbiorcę masowego, dla którego liczy się przede wszystkim niska cena, nie mogą sobie pozwolić na taki cykl produkcji - tłumaczy Jaromir Kaczanowski, dyrektor handlowy w Browarze Fuhrmann.

Zapewnia jednak, że Legion Pils spełni wymagania cenowe swoich konsumentów. - W sklepie koszt piwa w butelce bezzwrotnej nie powinien przekraczać 3 zł - mówi.

Rozlew Legionu Pils rusza w piątek, 11 grudnia. Browar Fuhrmann zapowiada, że w pierwszym etapie wyprodukowanych zostanie 600 hl piwa. W przyszłym tygodniu produkty mają trafić do sklepów.

- Wpierw położymy nacisk na region Mazowsza - to tu nasi odbiorcy są najliczniej reprezentowani. Wykorzystamy zarówno tradycyjne kanały dystrybucji, jak i będziemy wchodzić do nowoczesnych sieci handlowych - zapewnia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jaromir Kaczanowski.

Zaznacza jednocześnie, że piwo to znajdzie konsumentów nie tylko w okolicach Warszawy.

- To dla nas bardzo ciekawa inicjatywa wzmocnienia naszej pozycji także w innych regionach o wysokim współczynniku "legijności", Szczecinie i Zachodniopomorskiem, Elblągu, Sosnowcu oraz Zagłębiu Dąbrowskim - wylicza Jaromir Kaczanowski.

Kiedy można się spodziewać tak szerokiej ekspansji? - O tym przekonamy się za kilka miesięcy. Tymczasem największych wzrostów będziemy oczekiwać na wiosnę, kiedy rośnie ogólne spożycie napojów i piwa, a jednocześnie na nowo ruszają rozgrywki piłkarskie - wyjaśnia nasz rozmówca.

Dyrektor browaru podkreśla, że znaczącą rolę w przygotowaniu projektu odegrali kibice. M.in. aktywnie uczestniczyli w opracowaniu etykiety, wybierali typ piwa oraz jego cechy. Będą także czerpać korzyści ze współpracy z browarem.

- Stały procent od sprzedaży będzie przeznaczany na wspieranie niezależnego ruchu kibicowskiego, finansowanie wyjazdów osób niepełnosprawnych, wspieranie inicjatyw kibiców, organizację turniejów piłkarskich dla kibiców Legii z całej Polski, wspieranie piłki młodzieżowej. W przyszłości również ze środków pozyskanych ze sprzedaży piwa Legion Pils możliwe będzie finansowanie opraw podczas meczów rozgrywanych przez drużyny i sekcje Legii Warszawa - mówi Michał Wójcik, rzecznik SKLW.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    Legion RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT

KOMENTARZE (28)

  • ~eM 2009-12-11 10:40:10
    INNOWACJA !!! Wreszcie Kibice Legii Warszawa zdecydowali sami o swoim produkcie... a nie zostało im to narzucone... Zrobili skutecznie to, czego nie potrafi KP Legia Warszawa. LEGION RULEZ !!! Zapowiada się ciekawie...
  • west 2009-12-11 10:50:01
    G..... a nie innowacja- Lech dawno ma już swoje piwo \"Kolejorz\" i energetyka;) warszafkajak zawsze opóźniona nawet w kopiowaniu
  • do west 2009-12-11 11:15:38
    Zrozum jesteście tylko konsumentem tego co Wam dadzą. Złudne poczucie wolności, jednak bez przyzwolenia Klubu nic nie zrobicie, bo kaganiec się zaciśnie. Pozdrowienia.
  • Prawnik 2009-12-11 11:28:32
    Tez mi się to podoba, piwo, które powstało dzięki inicjatywie kibiców, a nie ułomnych struktur klubowych.
  • AB 2009-12-11 12:06:25
    Prawnik ma rację (prawie zawsze), to jest super inicjatywa. Widzę próbe budowania mega marki dla kobiców. trzymam kciuki. Niech KP Legia się wstydzi. Jechali na kibiców, ale sami nic nie zrobili.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.11.178
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!