Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Kofola chce przynajmniej utrzymać 4,7-proc rentowność netto w 2010 r.

Spożywcza Grupa Kofola chce w 2010 r. co najmniej utrzymać 4,7-proc. rentowność netto z 2009 r., wynika z piątkowej wypowiedzi dla agencji ISB prezesa spółki Jannisa Samarasa. Według niego, spółka zainwestuje w tym roku ok. 50 mln zł, a w przyszłości planuje dalsze wydatki na akwizycje w branży.

Kofola chce przynajmniej utrzymać 4,7-proc rentowność netto w 2010 r.

"Mimo, że wszystkie rynki regionu dotknięte były kryzysem, nie tylko zwiększyliśmy nasze przychody, ale wyraźnie poprawiliśmy rentowność biznesu - EBITDA grupy poprawiła się o 1 pkt proc. do 13,6%, a rentowność netto aż o 3,7 pkt proc. do 4,7%. W 2010 r. chcemy co najmniej utrzymać tę rentowność, choć oczywiście bardzo wiele zależy od sytuacji gospodarczej w krajach, w których jesteśmy obecni" - powiedział Samaras w wywiadzie dla ISB.

Jego zdaniem, bardzo wyraźna poprawa ubiegłorocznych wyników wobec 2008 r. to efekt koncentracji na sprzedaży najbardziej rentownych marek, silnej kontroli kosztów operacyjnych oraz pierwszych efektów synergii wynikającej z połączenia z Hoopem.

"Wynikało to z centralizacji zakupów i przełożyło się na większą skłonność dostawców do negocjacji cen. Ponieważ proces centralizacji zakupów zakończyliśmy w październiku 2009, to pierwszy całoroczny efekty zobaczymy w wynikach za bieżący rok" - dodał dyrektor finansowy Kofoli Bartosz Marczuk.

Wymierne efekty powinny także przynieść ubiegłoroczne inwestycje na poziomie 83 mln zł, a szczególnie budowa nowej hali magazynowo-produkcyjnej w zakładzie Rajecka Lesna na Słowacji za 47 mln zł.

"Nie publikujemy prognoz wyników finansowych na 2010 r., ale, oczywiście, po inwestycjach oraz ograniczeniu kosztów liczymy na poprawę wszystkich wskaźników. Jednak w naszym biznesie sytuacja jest zbyt dynamiczna, jest zbyt wiele zmiennych, by dziś pokusić się o prognozy" - powiedział Samaras.

Prezes spółki dodał, że w 2009 r., mimo 83-milionowych inwestycji, Kofoli udało się dodatkowo ograniczyć zadłużenie o 110 mln zł i na koniec 2009 r. spadło ono do 345 mln zł. Dzięki temu spółka ma stabilną sytuację finansową i, nie planując dużych wydatków inwestycyjnych w 2010 r., chce skupić się na wzmacnianiu swojej pozycji oraz akwizycjach.

"W 2010 r. nie planujemy żadnych znaczących inwestycji, poza odtworzeniowymi, oraz nakładami na marketing, dystrybucję czy wzmocnienie marek. Cały czas rozglądamy się za interesującymi nas podmiotami do przejęcia, ale nie mogę mówić o szczegółach" - wyjaśnił Samaras, dodając, że są to spółki z branży napojowej, ponieważ Kofola nie myśli o nowych segmentach rynku.

więcej informacji:

Kofola-Hoop RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.177.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!