Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Kofola planuje w 2010 r. zainwestować ponad 50 mln zł

Spółka napojowa Kofola planuje w 2010 roku wydać na inwestycje ponad 50 mln zł. Zamierza m.in. inwestować w umacnianie swoich marek i rozwój sprzedaży. W Polsce chce wprowadzić nową linię napojową.

Kofola planuje w 2010 r. zainwestować ponad 50 mln zł

Spółka nie zdecydowała jeszcze, czy będzie rekomendować wypłatę dywidendy z zysku za 2009 rok. "W tym roku liczymy na inwestycje na poziomie powyżej 50 mln zł" - powiedział PAP prezes Kofoli Jannis Samaras.

"Nie mamy już potrzeby inwestowania w kolejną halę produkcyjną, inwestować będziemy przede wszystkim w rynek, w poszerzenie dystrybucji, w siły sprzedaży oraz w utrzymanie naszych aktywów produkcyjnych na dobrym poziomie technicznym" - dodał Bartosz Marczuk, dyrektor finansowy spółki. Dodał, że pieniądze na inwestycje będą pochodziły ze środków własnych Kofoli.

W 2009 roku Grupa Kofola zainwestowała 83 mln zł, w tym 47 mln zł w budowę hali magazynowo-produkcyjnej w zakładzie Rajecka Lesná na Słowacji.

Spółka nie wyklucza akwizycji, choć nie szuka aktywnie podmiotów do przejęcia. "Nie bronimy się przed akwizycjami, jest to dopełnienie naszej strategii organicznego wzrostu. Często pojawiają się firmy, z którymi rozmawiamy, ale trudno mówić o konkretach. Nie możemy potwierdzić, czy przeprowadzimy jakąś akwizycję w tym roku" - powiedział Samaras.

"Prace są prowadzone, ale nie postawiliśmy sobie za cel, by kupić w tym roku jakąś spółkę. Jeżeli będą ciekawe spółki do kupienia, z ciekawymi markami i potencjałem rozwoju, wtedy będziemy się temu przyglądać" - dodał Marczuk.

Kofola nie wyklucza akwizycji także na jednym z rynków Europy Środkowej i Wschodniej. Obecnie spółka posiada zakłady produkcyjne w czterech krajach: w Polsce, Czechach, na Słowacji i w Rosji. Spółka eksportuje także do innych krajów Europy.

"Na razie jesteśmy na czterech rynkach i wydaje mi się, że mamy jeszcze sporo do zrobienia w tych krajach. Jeśli pojawi się bardzo ciekawa akwizycja na rynku ościennym, to na pewno się jej przyjrzymy" - powiedział Marczuk.

Co do rynku rosyjskiego, Kofola zamierza zwiększać sprzedaż pod własnymi markami oraz planuje ekspansję geograficzną poza Moskwą, do miast o populacji powyżej 1 mln mieszkańców.

W sprawozdaniu finansowym za 2009 roku przychody ze sprzedaży na rynku rosyjskim wzrosły, licząc w złotych, o 100 proc., a wzrost zysku netto, w porównaniu do roku 2008, był prawie czterokrotny, przy czym spółka Megapack w 2008 roku była konsolidowana jedynie za okres od 31 maja.

"Będziemy w Rosji inwestować w rynek, bo chcemy zwiększać sprzedaż pod naszymi markami, może więc nastąpić wzrost kosztów operacyjnych. W tym roku wyniki w części rosyjskiej niekoniecznie będą rosnąć" - powiedział Samaras. "Patrzymy także na możliwości rozwoju w Rosji poprzez akwizycje" - dodał.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

więcej informacji:

Jannis Samaras RSS ALERT    /    Bartosz Marczuk RSS ALERT    /    Kofola RSS ALERT    /    Kofola-Hoop RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.120.26
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!