Jak wyjaśnia Gazeta Prawna, firma chce wykorzystać zapaść w branży napojów gazowanych, w której działają jej najwięksi konkurenci, i zawalczyć o czołowe miejsce na całym rynku napojów bezalkoholowych, nie tylko w Polsce, ale także w Europie Centralnej. Plan firma chce zrealizować do 2013 roku. Obecnie Kofola z udziałami na poziomie 4,5 proc. zajmuje szóstą pozycję w Polsce.
Wydaje na inwestycje podobną kwotę co w 2009 roku, kiedy budżet na ten cel sięgał 83 mln zł - czytamy w Gazecie Prawnej. Pieniądze zostaną wydane na kampanie reklamowe, których ma być więcej niż w zeszłym roku, oraz na nowe kategorie produktów, które pojawią się już w kwietniu. Będzie rozwijać też dystrybucję - wynika z informacji Gazety Prawnej.
Zdaniem Tomasza Manowca, analityka z Banku BGŻ, firmie nie będzie łatwo zrealizować planu. Jak zaznacza ekspert na łamach Gazety Prawnej, rynek napojów już jest mocno podzielony między graczy i zdobywanie udziałów w rynku jest niezwykle trudne.
komentarze (0)