• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Kofola w I kw. 2010 roku wypracowała 2,26 mln zysku netto

Grupa Kofola w I kw. 2010 roku wypracowała zysk netto oraz poprawiła rentowność operacyjną, pomimo niekorzystnej sytuacji rynkowej W I kwartale 2010 roku jeden z czołowych producentów napojów bezalkoholowych w Europie Centralnej wypracował zysk netto w wysokości 2,26 mln złotych (dla porównania, w I kwartale 2009 roku, miała 15,08 mln złotych straty) oraz polepszyła rentowność operacyjną.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-05-2010, 19:29
Kofola w I kw. 2010 roku wypracowała 2,26 mln zysku netto

Poprawa nastąpiła pomimo niekorzystnych warunków rynkowych oraz zmniejszenia przychodów, w stosunku do okresu porównawczego.
Grupa Kofola wypracowała w I kwartale br. skonsolidowany zysk netto, przypadający akcjonariuszom większościowym, w wysokości 2,26 mln złotych (w porównaniu do skonsolidowanej straty netto w wysokości 15,08 mln złotych w I kwartale 2009 roku).

- Wypracowane wyniki cieszą nas, tym bardziej, że osiągnęliśmy je w niesprzyjających warunkach rynkowych - mówi Jannis Samaras, prezes i większościowy akcjonariusz Grupy Kofola. - Wyniki finansowe są potwierdzeniem słuszności obranej strategii, naszych codziennych wysiłków w budowaniu silnych marek i ich pozycji rynkowej oraz utrzymywaniu dyscypliny kosztowej. Pomimo spadku o 23,9 proc. skonsolidowanych przychodów w porównaniu do pierwszego kwartału 2009, wypracowaliśmy zysk operacyjny na niemal niezmienionym poziomie (5,1 mln złotych w I kwartale 2010, wobec 5,3 mln złotych w tym samym kwartale minionego roku). Na poziomie skonsolidowanego zysku netto, wyniki przedstawiają się jeszcze lepiej, z uwagi na pozytywny wpływ różnic kursowych i niższe odsetki od kredytów.

Według władz Kofoli największy wpływ na osiągnięty wynik miały:

- znacząca poprawa marży brutto ze sprzedaży, z 33,1 proc. do 41,4 proc., będąca wynikiem uzyskania niższych cen kupowanych surowców do produkcji (m.in. dzięki centralizacji zakupów), koncentracji na najbardziej rentownych markach i formatach, obniżeniu kosztów produkcji, dzięki zamknięciu zakładu Hoop Polska w Tychach w drugiej połowie 2009 roku, zmniejszeniu zatrudnienia w dziale operacji oraz ciągłemu podnoszeniu wydajności produkcji.

- obniżenie kosztów ogólnego zarządu o 4,9 mln złotych (większa dyscyplina kosztowa, optymalizacja zatrudnienia).

- odwrócenie się różnic kursowych oraz lepsze zarządzanie ryzykiem walutowym w spółkach Grupy.

- zmniejszenie o 2,2 mln złotych kosztów odsetkowych w wyniku obniżenia zadłużenia Grupy.

W minionym kwartale udało się minimalnie podnieść rentowność operacyjną (EBIT) z 1,7 proc. do 2,2 proc., rentowność EBITDA pozostała na niezmienionym poziomie 10,6 proc.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!