Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Komisja Etyki Reklamy: Reklama Minerando dyskredytuje markę Caprio i straszy widzów

Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy opublikował w piątek decyzję dotyczącą reklamy porównawczej napoju Minerando. Według Zespołu reklama ta narusza normy Kodeksu Etyli Reklamy. Dlaczego? Zdaniem decydentów wprowadza konsumentów w błąd, dyskredytuje konkurencyjny produkt i straszy konsumentów.

Komisja Etyki Reklamy: Reklama Minerando dyskredytuje markę Caprio i straszy widzów

Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
Data: 06-11-2009, 16:17

Reklama, w której Agros Nova porównywała swój napój Minerando z produktem konkurencyjnej spółki Maspex - napojem Caprio, wprowadza konsumentów w błąd. "Zespół Orzekający uznał, że reklama dyskredytuje konkurencyjny produkt - napój Caprio - sugerując, że producent Caprio stosuje fałszywe oznaczenia na opakowaniu tego produktu i ukrywa w ten sposób obecność w produkcie substancji uchodzących w społecznym mniemaniu za szkodliwe" - czytamy w uchwale.

"Reklama w żadnym zakresie nie stwierdza ani nie sugeruje szkodliwości Caprio, a jedynie dokonuje, w sposób jak najbardziej zgodny z prawem, jego rzetelnego porównania z reklamowanym napojem Minerado. Dokonane porównanie dotyczy istotnych, obiektywnych i sprawdzalnych cech obu produktów i zostało zaprezentowane w reklamie w sposób jak najbardziej obiektywny poprzez odwołanie się wyłącznie do informacji umieszczonych przez producenta w metryczce składu Caprio, podlegających weryfikacji przez odbiorcę" - argumentowali przedstawiciele Agros Nova podczas posiedzenia komisji 22 października.

Natomiast reprezentanci Maspeksu podkreślali, że Agros Nova "usiłuje przekonać konsumentów, że oferowany przez niego napój jest lepszy od produktu konkurencyjnego poprzez uwypuklenie rzekomych negatywnych skutków spożywania produktów zawierających tzw. słodziki, co może zakłócić proces decyzyjny konsumentów i skłonić ich poprzez odwołanie się do emocji (obawy, lęku), do zakupu napoju Minerando, a nie napoju Caprio". Maspex podkreśla, że użyte w napoju CAPRIO substancje słodzące są substancjami legalnie używanymi i nieszkodliwymi dla konsumentów.

Zdaniem Zespołu Orzekającego reklama także straszy konsumentów w nieuzasadniony sposób, gdyż - jak wyjaśniają eksperci - napój Caprio nie zawiera substancji, które byłyby prawnie niedopuszczalne do stosowania w środkach spożywczych.

więcej informacji:

Joanna Bancerowska RSS ALERT    /    Agros Nova RSS ALERT    /    Maspex RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!