• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Komisja Etyki Reklamy: Reklama napoju Egoo dyskryminuje kobiety

Komisja Etyki Reklamy uznała, że billboard napoju energetycznego Egoo przedstawiający modelkę znaną z "Playboya” wraz z partnerem dyskryminujący kobiety, sprowadzając je jedynie do roli erotycznego gadżetu w rękach mężczyzny - podał serwis wirtualnemedia.pl.
  • Autor: wirtualnemedia.pl
  • Data: 21-09-2012, 09:43

Firma Preciado, produkująca napój Egoo i odpowiedzialna za jego działania reklamowe, zaznaczyła na początku, że nigdy nie zobowiązała się do przestrzegania Kodeksu Etyki Reklamy ani nie wyraziła chęci uczestnictwa w systemie samoregulacji w formie Komisji Etyki Reklamy. Odnosząc się do zarzutów wobec billboardu, oceniła, że modelka nie jest na nim naga, tylko ubrana w kostium kąpielowy.

Firma podkreśliła, że przedstawienie kobiety w kostiumie kąpielowym w opozycji do ubranego mężczyzny miało na celu wyeksponowanie postaci kobiecej, co ma ścisły związek z całą kampanią reklamową Egoo, w ramach której przewidziano konkurs na najatrakcyjniejszą dziewczynę w Polsce, o czym informacja znajduje na stronie internetowej podanej na billboardzie.

Komisja Etyki Reklamy nie przychyliła się jednak do tych wyjaśnień, orzekając, że billboard naruszył normy kodeksu branżowego.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • KT 2012-09-28 10:56:13

    :) Prezes JKK i kolejna firma mamuni ;) :)

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!