• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Kompania Piwowarska tworzy nową podkategorię na rynku piwa

Kompania Piwowarska wprowadza na rynek piwo Żubr Ciemnozłoty o nowej recepturze i tym samym tworzy nową podkategorię piw o intensywnym smaku.
  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-11-2012, 17:14
Kompania Piwowarska tworzy nową podkategorię na rynku piwa
fot. KP SA

Piwo o nazwie Żubr Ciemnozłoty było już dostępne w sprzedaży w limitowanej serii jesienią ub.r. i zimą 2011/12. Obecnie ma zmienioną recepturę, by - jak podkreślają przedstawiciele Kompanii Piwowarskiej - sprostać gustom szerszemu gronu konsumentów. Żubr Ciemnozłoty to piwo o intensywnym smaku, czerpiące cechy z popularnych w Polsce piw jasnych oraz piw mocnych. Ma aromat słodowo-karmelowy. Wyczuwalne jest lekkie przypalenie i chmielowa gorycz. Ponadto optymalny poziom alkoholu ma eliminować barierę związaną z zakupem piwa mocnego. Poziom alkoholu w nowej propozycji wynosi 6,5 proc., zaś poziom ekstraktu - 13,6 proc. W wersji sprzed roku było to odpowiednio - 6,9 proc. oraz 15 proc.

Zdecydowanie najbardziej popularny w Polsce gatunek piwa to lager - aż trzy na cztery wypite przez Polaków piwa nalezą do tej kategorii (74 proc.). Z kolei piwa mocne zajmują w tej klasyfikacji drugie miejsce (18 proc.). Oznacza to, że aż 92 proc. piw wypijanych w Polsce należy do któregoś z tych gatunków. Jak tłumaczą przedstawiciele KP SA, nowa podkategoria piw o intensywnym smaku, której prekursorem jest Żubr Ciemnozłoty, plasuje się dokładnie między lagerami a piwami mocnymi.

- Esencjonalny, wyrazisty smak nowego Żubra Ciemnozłotego oraz jego ciemniejsza barwa z pewnością wpisze się w gusta konsumentów, poszukujących nowych, intensywnych doznań smakowych. Nowa, bogatsza receptura Żubra Ciemnozłotego powstała w oparciu o dokładne badania preferencji polskich miłośników piwa - mówi Tomasz Kanton, kierownik ds. PR marek w Kompanii Piwowarskiej.

Nowa propozycja Kompanii Piwowarskiej pojawi się na półkach sklepowych w końcu listopada. Żubr Ciemnozłoty będzie dostępny w trzech rodzajach opakowań: butelka 0,5 l., puszka 0,5 l. oraz czteropak puszek 0,5 l.

Wprowadzeniu nowego piwa na rynek towarzyszyć będzie kampania promocyjna i marketingowa.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Tomek 2012-11-13 20:56:47

    I tak będzie postrzegany jako nie wypał i dalej się będzie terminować na półkach, jak zwykle KP nigdy się na nauczy na swoich błędach ;)

    Odpowiedz
  • Piwosz 2012-11-13 21:34:03

    Niech to hgb się przeterminowuję, może koncerny upadną i zostaną tylko normalne browary produkujące piwo a nie hgb.

    Odpowiedz
  • pavo81 2012-11-14 00:36:02

    Trzeba poptostu zrobić dobre piwo a nie według badań jakie to nam niby najbardziej smakuje. Ale wy tego nie rozumiecie o wielka KP

    Odpowiedz
  • Hurt 2012-11-14 09:29:34

    Ależ nauczyli się na błędach. Wszędzie podkreślają \" nową recepturę\" co oczywiście jest przyznaniem się do błędu w zeszłym roku. Co będzie w tym roku, na za dużo bym nie liczył... Może Kp zrozumie błąd jakim jest wymaganie od dystrybutorów i detalistów całego asortymentu (za wyjątkiem handlu nowoczesnego oczywiście), potem piwa \"globalne\" (cudowna nazwa) się terminują i zniechęca to właścicieli do handlu produktami KP. To jeszcze jakoś ciągnie, ale jak długo.

    Odpowiedz
  • kwiatek&kwiatek 2012-11-15 07:10:59

    jaka nowa receptura? zjechali z ekstraktu, żeby taniej było i tyle. HGB działa, więcej wody - więcej słabszego piwa. znam te numery z nowymi recepturami.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!