Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Kompania Piwowarska zanotowała 3-proc. spadek sprzedaży piwa, zwiększyła udziały w rynku

Sprzedaż Kompanii Piwowarskiej spadła w 2009 r. o 3 proc. Osiągnęła 14,6 mln hl. Grupa zwiększyła jednocześnie udziały w rynku - do 45,3 proc.

Kompania Piwowarska zanotowała 3-proc. spadek sprzedaży piwa, zwiększyła udziały w rynku

- Zakończyliśmy rok kalendarzowy 2009 osiągając dobre wyniki i najwyższy w historii naszej firmy udział w rynku. W ciągu roku wypracowaliśmy też rekordowe udziały w rynku naszych marek, co jest znaczącym osiągnięciem w sytuacji, w której branża poważnie ucierpiała w wyniku podwyżki podatku akcyzowego i kryzysu ekonomicznego - mówi Gary Haigh, dyrektor generalny Kompanii Piwowarskiej. - Kompania Piwowarska przeszła w tym okresie sporo zmian organizacyjnych, dzięki którym byliśmy w stanie szybko reagować na gwałtownie zmieniające się warunki w otoczeniu makroekonomicznym. W rezultacie weszliśmy w rok 2010 jako znacznie silniejszy organizm - dodaje.

W 2009 r. całkowita sprzedaż branży na krajowym rynku piwa w Polsce spadła w tym okresie o 10 proc . i wyniosła około 32,2 mln hl. Spadek ten był w przeważającej mierze skutkiem znaczącej podwyżki stawki podatku akcyzowego (o 13,6 proc.) wprowadzonej w marcu 2009 r., która wywarła silny wpływ na poziom cen piwa.

Wszystkie główne marki piwa Kompanii Piwowarskiej zwiększyły swe udziały w rynku. Najlepiej sprzedającym się polskim piwem jest Tyskie, które zwiększyło udział w rynku do 18 proc., podczas gdy na drugim miejscu na krajowym rynku piwa plasuje się Żubr (udział w rynku wynosi 14 proc.). Trzecią najlepiej sprzedającą się marką piwa z portfela KP jest Lech z udziałem w rynku wynoszącym 8 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • klient 2010-02-25 13:53:01
    ochydne piwo i tyle.......jak mozna pic takie siki ?
  • Chmielarz 2010-02-26 19:18:48
    Spadek sprzedaży piwa kilku procentowy, natomiast sprzedaż polskiego chmielu spadła 60%.
  • Marek 2010-02-27 18:14:02
    Z tego co wiem, to ludzie piją coraz to mniej koncernówek.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!