Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Koncern PepsiCo ujawnia nową strategię rozwoju produktowego

PepsiCo, jeden z największych producentów żywności i napojów na świecie, chce o 15 - 25 proc. ograniczyć w swoich produktach zawartość sodu, cukru oraz kwasów nasyconych. Koncern przedstawił właśnie globalny program w zakresie żywienia, ekologii i rozwoju środowiska pracy. Cele te są elementem strategii "Performance with Purpose" realizowanej przez PepsiCo.

Koncern PepsiCo ujawnia nową strategię rozwoju produktowego

Autor: poratlspozywczy.pl/pr
Data: 08-04-2010, 12:18

Amerykański koncern chce zachęcić konsumentów do zdrowszego trybu życia i odpowiedzieć na rosnące potrzeby w zakresie zdrowia, PepsiCo planuje istotne zmiany w formułach produktów w swoich wiodących markach żywności i napojów sprzedawanych na największych rynkach: Zwiększenie liczby produktów pełnoziarnistych, owoców i warzyw, orzechów, ziaren i posiłków niskotłuszczowych. Zredukowanie o 25 proc. przeciętnej zawartości sodu w porcji w wiodących markach żywności do 2015 r. Zmniejszenie o 25 proc. przeciętnej zawartość cukru w porcji w wiodących markach napojów do 2020 r. Zmniejszenie o 15 proc. przeciętnej zawartości kwasów tłuszczowych nasyconych w porcji w wiodących markach żywności do 2020 r.

Zobowiązania PepsiCo są już obecnie realizowane. - Jeszcze w 2010 roku otworzymy centrum badawcze warte 20 mln euro, którego zadaniem będzie opracowywanie nowych receptur przekąsek odpowiadających na potrzeby europejskich konsumentów. Usunęliśmy z formuł produktów konserwanty, sztuczne barwniki i sztuczne aromaty. Nie reklamujemy
i nie sprzedajemy produktów dzieciom poniżej 8 lat - powiedziała Małgorzata Skonieczna, Dyrektor External Communications, Europe Division, PepsiCo.

PepsiCo jest jednym z 10 największych producentów żywności i napojów, którzy podpisali globalne zobowiązanie do działań na rzecz strategii w zakresie diety, aktywności fizycznej i zdrowia "Global Commitment to Action on the Global Strategy on Diet, Physical Activity and Health", przedstawionej Światowej Organizacji Zdrowia w 2008.

W ramach tej strategii PepsiCo zobowiązało się w dziedzinie zdrowia i zrównoważonego rozwoju społecznego do zamieszczenia do 2012 r. na opakowaniach żywności i napojów informacji o zawartości kalorycznej i składnikach odżywczych oraz wycofaniu sprzedaży bezpośredniej napojów z zawartością cukru w szkołach podstawowych i średnich do 2012 r.

W dziedzinie ekologii koncern postanowił zmniejszyć do 2012 r. wagi wykorzystywanych opakowań o 160 tys. ton, co pozwoli na zmniejszenie liczby składowanych odpadów o 454 tys. ton oraz eliminacji wytwarzania odpadów komunalnych w zakładach produkcyjnych PepsiCo, a także redukcji absolutnej emisji gazów cieplarnianych w globalnej działalności koncernu.

więcej informacji:

PepsiCo RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • MR 2010-04-17 19:14:07
    Pepsi w nowej szacie graficznej: inny napis etykiety, inna kolorystyka to już nie jest pepsi. Zepsuliście smak!!!!
  • MR 2010-04-17 19:15:39
    Pepsi w nowej szacie graficznej: inny napis etykiety, inna kolorystyka to już nie jest pepsi. Zepsuliście smak!!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.120.26
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!