Lody warte ponad 1,13 mld zł
Według Nielsena sprzedaż lodów w okresie od lutego 2010 r. do stycznia br. osiągnęła w ujęciu wartościowym 1,13 mld zł, co oznacza wzrost o 0,5 proc. W ujęciu ilościowym rynek zmalał o 0,6 proc. i osiągnął 121,68 mln litrów.

W ujęciu wartościowym traciły zarówno lody impulsowe (-2 proc), jak i ciasta i desery lodowe (-0,3 proc.). Urosła kategoria lodów familijnych (o 2,1 proc.) oraz lodów do zamrożenia (0,2 proc.).
- Wyniki te są skutkiem ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego, a także wydarzeń w Polsce. Podczas żałoby narodowej w kwietniu zeszłego roku wielu właścicieli postanowiło zamknąć swoje punkty gastronomiczne. Kolejne dwa miesiące były zimne i deszczowe, co opóźniło otwarcie ogródków przyrestauracyjnych. Ponadto Polskę nawiedziła powódź i ludzie, walcząc z żywiołem, nie mieli ochoty na przyjemności, nawet te lodowe - komentuje Tomasz Leszko, marketing manager w dziale marketingu lodów Nestlé Polska.
Jego zdaniem dopiero w lipcu i sierpniu, wraz ze wzrostem temperatury i pojawieniem się słońca, nastąpił wzrost sprzedaży lodów. - Niemniej nie udało się nadrobić strat powstałych wiosną i wczesnym latem - podsumowuje.
Sezon na rynku lodów właśnie się rozpoczął, sprzyja mu dobra pogoda i wysokie temperatury już od początku kwietnia oraz rosnące spożycie lodów w Polsce.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.