Polska jest piątym piwnym mocarstwem w Europie i dziesiątym na świecie. Według Panelu Handlu Detalicznego firmy badawczej Nielsen wartość sprzedaży piwa w okresie od kwietnia 2009 r. do marca 2010 r. wyniosła 13,4 mld zł, i chociaż spożycie piwa spada w porównaniu z poprzednimi latami, na rynku napojów alkoholowych zajmuje pierwsze miejsce. Nieskorzystanie wypada w tym aspekcie nawet sprzedaż wódki, która wygenerowała zysk w wysokości około 10 mld zł, a wina tylko 1,7 mld zł.

Na rynku polskim działa obecnie około 30 browarów regionalnych, a w ciągu ostatnich kilku lat liczba zmniejszyła się o blisko 40 proc. (przy przykładowo ponad 300 w Czechach, Niemczech czy Belgii. Znanymi markami na rynku browarów regionalnych jest Browar Namysłów (marki Zamkowe, Zamkowe Mocne oraz Zamkowe Export; Basztowe Super Mocne, Kozackie - Jasne oraz Mocne), Perła Browary Lubelskie (marki Perła, Goolman, Lubelskie, Zwierzyniec), Browar Van Pur (marki Van Pur, Karpackie, Zlaty Hrad, Edelpils), Browar Cornelius (Kiper Mocny, Beczkowe, Polarne, Beijing Gold) czy Browar Witnica (Boss, Lubusz, Porter, Kozlak). Największy udział w rynku ma Royal Unibrew Polska produkujący marki Łomża, Złoty Kur czy Korona Książęca.

Chwilowo małe browary, nie mają jeszcze szans konkurowania z gigantami w branży i ich znanymi markami takimi jak: Tyskie, Żubr, Lech, Żywiec, Tatra czy Carlsberg. Ich produkcja stanowi zaledwie jedną setną produkcji wielkich koncernów takich jak Kompania Piwowarska, co oznacza, że są raczej uzupełnieniem oferty rynkowej o produkty regionalne. I tak na przykład reprezentując ofertę produktów regionalnych województwa lubuskiego w dniach 15-17 października 2010 r. w Łodzi podczas III Targów Naturalnej Żywności Natura Food, swoje piwo reprezentował Browar Edi ze Wschowy, które widnieje na Liście Produktów tradycyjnych Ministerstwa Rolnictwa.

Na targach Natura Food była również obecna firma Alexandrite Group zajmująca się marketingiem produktów lokalnych, regionalnych, tradycyjnych oraz ekologicznych. - Rynek piw regionalnych notuje każdego roku wzrosty o kilkadziesiąt procent. Browary regionalne stopniowo zwiększają swój udział w rynku. Z roku na rok następuje wzrost sprzedaży. Ponadto, wiele mniejszych browarów planuje nowe inwestycje, zwiększa produkcję lub uruchamia zakłady, które były do tej pory zamknięte. - mówi Monika Kidyba z firmy Alexandrite Group.