• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Mars: Kryzys może nam pomóc w osiągnięciu dwucyfrowego wzrostu sprzedaży

Mars także w przyszłym roku chce w Posce osiągnąć ducyfrowy wzrost sprzedaży - informuje Puls Biznesu. - Szacujemy, że nasza sprzedaż netto, tylko na polskim rynku, sięgnie w tym roku 800 mln zł. Jeśli dodać do tego sprzedaż na eksport, a także wartość sprzedaży Wrigley Polska i Royal Canin Polska, to łączny tegoroczny obrót polskiej części grupy Mars zbliży się do 2,6 mld zł - szacuje Jarosław Świgulski, dyrektor generalny Mars Polska.
  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 05-12-2008, 07:27
Mars: Kryzys może nam pomóc w osiągnięciu dwucyfrowego wzrostu sprzedaży

Spółka nie ujawnia jednak wysokości zysków. Wiadomo tylko, że jej rentowność netto jest wyższa niż średnia rentowność branży spożywczej w Polsce, która w 2007 r. sięgnęła blisko 4,3 proc.

Wiadomo za to, skąd bierze się wielki optymizm firmy w kwestii utrzymania dwucyfrowego wzrostu sprzedaży, mimo nadciągającego spowolnienia.

- Potencjał dalszego wzrostu w Polsce widzimy ogromny. Chodzi głównie o wzrost organiczny, choć w dalszej przyszłości niewykluczone są kolejne przejęcia. Nasz optymizm bierze się stąd, że segmenty rynkowe, w których działamy są jeszcze dalekie od nasycenia w porównaniu z rynkami zachodnimi. W Polsce tylko około 30 proc. pożywienia kotów i niecałe 20 proc. psów stanowi gotowa karma, podczas gdy na rynkach zachodnich odsetek ten sięga nawet 60 proc. Spożycie wyrobów czekoladowych w Polsce wciąż jest niemal dwa razy mniejsze niż w krajach takich jak Niemcy, Wielka Brytania, Szwajcaria czy USA. Nasza pozycja na tych rynkach jest już bardzo silna, a nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa - mówi Jarosław Świgulski.

Mars liczy na to, że kryzys może mu nawet pomóc.

- Nie boimy się spadku dynamiki sprzedaży z powodu spowolnienia gospodarczego. W przypadku karmy dla zwierząt mamy bowiem w ofercie produkty z każdej półki cenowej, a w przypadku batonów, z uwagi na ich niewielką cenę jednostkową, paradoksalnie sprzedaż w czasie kryzysu może nawet wzrosnąć. Ludzie będą raczej ograniczać większe zakupy (mieszkania, samochody, sprzęt RTV, wycieczki, wyjścia do restauracji), ale nie odmówią sobie małych przyjemności - uważa Jarosław Świgulski.

Trudno byłoby znaleźć w Polsce kogoś, kto nie zna batoników Mars i Snickers czy też karmy dla zwierząt pod marką Chappi lub Whiskas. Trudniej byłoby natomiast znaleźć kogoś, kto może powiedzieć coś o firmie, która je produkuje. Mimo globalnego zasięgu (prawie 23 mld USD rocznej sprzedaży, a z uwzględnieniem przejętej w tym roku firmy Wrigley niemal 30 mld USD) Mars to wciąż firma rodzinna (należy do amerykańskiej rodziny Mars). Zgodnie z wolą właścicieli, którzy cenią prywatność, do tej pory firma tylko w minimalnym stopniu komunikowała się z mediami, głównie za pośrednictwem reklamy swoich marek. Teraz ma to się zmienić. Drzwi do korporacyjnego świata Marsa uchylają się m.in. dzięki przejęciu notowanej na giełdzie firmy Wrigley (za 23 mld USD w gotówce), a także ujednoliceniu nazwy firmy na całym świecie (wcześniej działała m.in. pod nazwą Masterfoods). Być może wpłynął na to również fakt, że w sfinansowaniu przejęcia znanego producenta gum do żucia pomógł Marsowi słynny inwestor Warren Buffett, który objął 20 proc. akcji Wrigley.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!