Maspex powalczy o rynek dodatków do ciast
- Autor: Weronika Kreczko, portalspozywczy.pl
- Data: 08-09-2010, 10:14

Marka DecoMorreno znana była dotychczas z sypkiego kakao, wykorzystywanego zazwyczaj do przygotowywania ciast i wypieków. Z udziałem 56, proc. jest liderem na rynku.
- Naturalnym rozszerzeniem było więc przygotowanie gotowych produktów zawierających, jako główny składnik, kakao DecoMorreno - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dorota Liszka, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej w Grupie Maspex. W ub. r. marka została powiększona o linię 10 ciast w proszku. Teraz przyszedł czas na kolejne produkty związane z pieczeniem, a zawierające kakao. Pod marką DecoMorreno pojawią się polewy i kremy.
- Wartość rynku dodatków do ciast obejmującego polewy i kremy wynosi ponad 60 mln zł i notuje dynamiczny wzrost. Szacujemy, że ten trend będzie utrzymywał. Konsumenci przyzwyczajają się i coraz chętnie korzystają z wygodnych i jakościowo dobrych produktów, uatrakcyjniających ich ciasta - zauważa Dorota Liszka.
Polewy w formie draży od DecoMorreno są dostępne w dwóch smakach: Czekolady deserowej oraz Czekolady mlecznej. Asortyment kremów do ciast obejmuje trzy produkty: czekoladowy, wanilowy i krem karpatka.
Na rynku dodatków do ciast dominują trzy firmy: Rieber&Son, do którego należy Delecta, Dr. Oetker oraz FoodCare z marką Gellwe. W październiku ub. r. miało dojść do połączenia dwóch z nich: Delecty i Gellwe. Prezes UOKiK nie wydała jednak zgody, twierdząc, że fuzja ta przyczyniłaby się do monopolizacji rynku - Rieber&Son zyskałby na nim pozycję dominującą.
czytaj więcej:
Rieber Foods nie przejmie marki Gellwe. UOKiK nie wyraził zgody na transakcję
Szefowie Rieber Foods zawiedzeni decyzją UOKiK zabraniającą przejęcie Gellwe, nie będą się jednak odwoływać
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Paweł Jaruga: Chciałbym żeby Polacy na nowo zainteresowali się agrestem (wywiad)
-
Jakie właściwości ma czekolada?
-
Marki Grupy Maspex wspierają niemarnowanie warzyw i owoców
-
Grupa Maspex wydała 250 mln zł na działania proekologiczne
-
Maspex rezygnuje z dodawania cukru. Nie tylko w produktach dla dzieci
-
Maspex wprowadza Antybaton i Owsiankę w opakowaniach pouch
-
Grupa Maspex: Drożejące surowce oznaczają podwyżki cen produktów
-
Jak Maspex wylicza ślad węglowy?
-
Maspex na EEC: Niepewność na rynku zbóż zostanie z nami na dłużej
-
Tiger promowany w nowym teledysku Young Leosi
komentarze (0)