Partner portalu
partner portalu

Michalczewski nie ma wyłącznych praw do oznaczenia Tiger? Sąd oddalił pozew boksera

10 maja br. Sąd Okręgowy w Krakowie oddalił pozew Dariusza Michalczewskiego przeciwko firmie FoodCare o zakazanie używania przez FoodCare oznaczenia Tiger.

Michalczewski nie ma  wyłącznych praw do oznaczenia Tiger? Sąd oddalił pozew boksera
Dariusz Michalczewski z nowym Tigerem, którego produkcją, rozwojem i dystrybucją zajmuje się już Grupa Maspex

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 10-05-2012, 14:44

W ustnych motywach rozstrzygnięcia sędzia stwierdził, iż Dariusz Michalczewski nie posiada praw wyłącznych do oznaczenia Tiger, nie może więc domagać się, by firma FoodCare przestała korzystać z wytworzonych przez siebie oznaczeń ze słowem Tiger. Takie rozstrzygnięcie wskazuje, iż obecny producent napoju energetyzującego o nazwie Tiger, czyli spółka z Grupy Maspex nie jest jedynym uprawnionym do korzystania z takiego oznaczenia.

- W ocenie sądu osobiste przekonanie boksera o pokrzywdzeniu go przez dawnego kontrahenta to zdecydowanie za mało, by pozbawić firmę FoodCare czy jakiegokolwiek innego uczestnika obrotu prawa do korzystania z własnych znaków towarowych ze słowem Tiger - powiedziała mecenas Katarzyna Mossór, reprezentująca spółkę FoodCare.

Pozew został złożony przez Dariusza Michalczewskiego w styczniu 2011. W marcu sąd orzekł o zabezpieczeniu roszczeń kaucją w kwocie 6 milionów złotych na rzecz firmy FoodCare. Po zakończeniu postępowania firma FoodCare będzie mogła częściowo zrekompensować szkody powstałe w wyniku zakazu produkcji, sprzedaży i dystrybucji napoju energetyzującego marki Tiger.

Jak podkreśla spółka FoodCare, równocześnie sąd wydał wyrok oddalający powództwo Dariusza Michalczewskiego przeciwko jednemu z dystrybutorów produktów Tiger. Takie rozstrzygnięcie sądu potwierdza dotychczasowe stanowisko firmy FoodCare, iż dystrybutorzy mogą bez obaw sprzedawać produkty z oznaczeniem Tiger.

- To orzeczenie sądu jest jednym z wielu, które do tej pory zostały podjęte, ale nie ostatnim i nie ostatecznym. W sprawie praw do używania oznaczenia Tiger i rozliczeń toczy się pomiędzy mną czy moją Fundacją a Foodcare wiele procesów w kilku sądach w Polsce. We wszystkich tych sądach analizowane są różne aspekty sprawy i nadal pozostają jeszcze do rozstrzygnięcia sprawy najważniejsze, bo biznesowe, które cały czas są w toku. Rynkowo nic się nie zmieniło - spółka Foodcare ma nadal zakaz produkcji i sprzedaży napojów z oznaczeniem Tiger na bazie prawomocnych postanowień sądowych . Również w tej dzisiejszej sprawie postanowienie zakazujące FoodCare sprzedaży i reklamy napoju Tiger nadal jest w mocy. Sytuacja dla dystrybutorów produktów także nie uległa zmianie - nadal nie mogą kupować od Foodcare napoju Tiger - komentuje Dariusz Michalczewski.

więcej informacji:

Dariusz Michalczewski RSS ALERT    /    FoodCare RSS ALERT    /    Maspex RSS ALERT    /    Tiger RSS ALERT    /    energetyki RSS ALERT    /    napoje energetyzujące RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.218.187
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!