Mieszko rozwija sprzedaż w sieciach. Spółce pomogły dokonane akwizycje
- Autor: www.portalspozywczy.pl
- Data: 28-01-2013, 13:35
Dzięki dokonanym przejęciom spółka Mieszko zwiększyła skalę działalności, co pozwoliło na poprawę pozycji spółki w negocjacjach z sieciami handlowymi - udział kanału sieciowego w przychodach za 2011 r. wyniósł 41 proc., a kilkanaście procent przychodów stanowiły marki własne. Przejęcia sprawiły też, że Mieszko jest już obecny we wszystkich głównych segmentach rynku słodyczy - oceniają analitycy Millennium DM.
Zdaniem analityków, przeprowadzona w tym roku optymalizacja grupy pozwoli na znaczącą poprawę wyników Mieszka w 2013 r.
Analitycy przypominają, że w 2012 r. spółka prowadziła integrację i restrukturyzację przejętych firm (Vilniaus Pergale, Lider Artur), co spowodowało przejściowe pogorszenie rezultatów, zwłaszcza w pierwszym półroczu, oraz przełożyło się na większy niż zwykle capex (łączne wydatki na inwestycje).
- Celem zarządu było przede wszystkim doprowadzenie do specjalizacji poszczególnych zakładów grupy - w Raciborzu mają być wytwarzane praliny i karmelki, w Radzyniu Podlaskim ciastka, w Warszawie wafle, a w Wilnie tabliczki czekoladowe i praliny - tłumaczą analitycy.
Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
komentarze (0)