Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Mieszko w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku zwiększył przychody i zysk netto

Producent słodyczy, spółka Mieszko, poprawiła wyniki w ciągu trzech kwartałów tego roku. Obroty wzrosły ze 169,1 mln zł po trzech kwartałach 2009 r. do 184 mln zł. W ciągu trzech kwartałów Mieszko zwiększył zysk netto z 4,4 mln zł do 6,9 mln zł.

Mieszko w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku zwiększył przychody i zysk netto

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 28-10-2010, 09:12

W pierwszych trzech kwartałach 2010 roku Grupa Kapitałowa ZPC Mieszko osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 184 mln zł czyli o 8,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Podobna dynamika przychodów została osiągnięta w trzecim kwartale 2010 r.

Marża brutto na sprzedaży narastająco osiągnęła poziom 70,5 mln zł i była wyższa o blisko 5 mln zł niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Dynamika marży brutto narastająco wyniosła 7,6 %. Wartość procentowa marży brutto wyniosła 38% w trzecim kwartale 2010 r. podczas gdy rok wcześniej ukształtowała się na poziomie 38,1%. Narastająco w 2009 r. procentowa wartość marży brutto wyniosła 38,3% co stanowiło niemal identyczny poziom jak rok wcześniej.

Trzeci kwartał 2010 roku był kolejnym okresem, w którym grupa skupiała swoją uwagę na dalszej automatyzacji produkcji oraz poprawianiu wydajności pracy aby w sytuacji gdy ceny podstawowych surowców, utrzymywały się na wysokich poziomach, osiągnąć marżę brutto na sprzedaży na poziomach zbliżonych do wartości zanotowanych w poprzednich okresach. Ponadto kontynuowane były działania zmierzające do rozszerzania dystrybucji najlepiej marżowych produktów oraz wprowadzonych w drugiej połowie roku nowości.

Trzeci kwartał był okresem w którym Grupa Kapitałowa ZPC Mieszko osiągnęła wynik na działalności operacyjnej na poziomie wyższym o 1,7 mln od osiągniętego w roku ubiegłym. Narastająco za trzy kwartały marża operacyjna EBIT wyniosła blisko 10,7 mln zł i była o ponad 2,3 mln zł, czyli o 28% wyższa od poziomu osiągniętego w 2009 roku.

Spółka osiągnęła wynik brutto po trzech kwartałach w wysokości 8,79 mln zł, o 58% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Wynik netto narastająco ukształtował się na poziomie 7 mln zł i był o ponad połowę wyższy niż rok wcześniej.

W okresie badawczym czerwiec - lipiec 2010 wartościowe udziały Mieszko w rynku pralin wynosiły 7%. Udziały ilościowe były na poziomie 6,5 %. Udziały wartościowe notowane w okresie czerwiec - lipiec 2010 były wyższe od udziałów w okresie poprzedzającym kwiecień - maj 2010 o 0,5 pp. Udziały ilościowe były wyższe o 0,7 pp.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mieszko RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!