Mleczarstwo coraz ważniejsze dla HoReCa
- Autor: Roman Wieczorkiewicz
- Data: 30-09-2021, 10:59

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Zauważa, że branża HoReCa z roku na rok profesjonalizuje się - firmy poszukują swojego pomysłu na biznes i przyciągnięcie klientów. Zauważalna jest także coraz większa specjalizacja i dopasowanie oferty produktów i usług do określonej grupy docelowej konsumentów. Również najwięksi producenci branży mleczarskiej poszukują cech wyróżniających ich.
Restauracje poszukują lokalnych producentów serów
- Przykładem może być wzrost popularności komunikowania idei: bez GMO. Tworzą się nowe marki i submarki. Od kilkunastu lat dynamicznie rozwija się także idea slow food. A w ostatnich kilku latach jest mocno widoczny boom na produkty regionalne. Restauracje poszukują lokalnych producentów serów i przetworów mlecznych. Rynek konsumencki bardzo pozytywnie przyjął te zmiany i widać to zarówno w modnych barach z piwem rzemieślniczym (gdzie obowiązkowe są deski serów lokalnych) we Wrocławiu, czy Krakowie, ale także w hotelach i restauracjach w kurortach (Karpacz, czy Zakopane) - klienci na śniadaniach pytają o sery żółte polskich producentów. W wielu restauracjach w menu figurują sałatki z polskimi serami, a w barach mlecznych - kefiry - mówi Sebastian Kopiej.
komentarze (0)