Mokate: Obserwujemy postęp w zakresie promocji polskich produktów za granicą
- Autor: PM, portalspozywczy.pl
- Data: 18-01-2013, 14:40

- Obserwujemy ostatnio pewien postęp, zwłaszcza w zakresie promocji kraju jako pewnej całości. Wydaje się jednak, że wciąż za mało starań dokłada się do pomocy konkretnym przedsiębiorstwom lub grupom firm - np. spożywczym czy transportowym - twierdzi Adam Mokrysz.
Spółka Mokate oczekuje od polskiej administracji państwowej takich działań, jak chociażby tworzenie klimatu politycznego sprzyjającego kontaktom gospodarczym, przeprowadzanie misji gospodarczych polityków i biznesu czy rekomendowanie polskich firm czy bezpośrednie wsparcie polityczne.
Zdaniem Adama Mokrysza ważna jest także promocja Polski, polskich firm oraz rodzimych produktów, jak i wsparcie uczestnictwa firm w imprezach targowych za granicą oraz preferencje podatkowe dla eksporterów.
Grupę Mokate tworzy dziewięć firm w kraju i za granicą. Firmy dostarczają produkty na wszystkie kontynenty i zatrudniają prawie 2 tys. osób. W 2011 i 2012 roku udział eksportu kolejny rok z rzędu przekroczył połowę przychodów ze sprzedaży ogółem. Całkowita wartość sprzedaży to 0,6 mld zł.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
PIE: wzrost polskiego eksportu napędzają rosnące zamówienia
-
Kowalczyk: Polska gotowa przetwarzać ukraińskie zboża
-
Czy regularne picie kawy wydłuża życie?
-
Przez Polskę wiedzie jedna z głównych tras transportu ukraińskich artykułów rolnych
-
Od wybuchu wojny Rosja zarobiła prawie 100 mld euro na eksporcie paliw
-
Wąskie gardła w eksporcie ukraińskiego zboża przez Polskę i Rumunię
-
Spada eksport polskich jabłek
-
Kłopoty Ukrainy z eksportowaniem towarów. Czy pomoże Polska?
-
Regularne picie kawy może zmniejszać ryzyko niewydolności nerek
-
Czy HoReCa jest otwarta na nowe inwestycje w sprzęt?
komentarze (0)