• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Mokate zwiększa sprzedaż Lavazzy o 45 proc.

W segmencie kaw ziarnistych premium, sprzedaż Lavazzy bije kolejne rekordy. Według najnowszych danych za okres badawczy styczeń/luty 2012 - Mokate zwiększyło sprzedaż tej kawy zarówno wartościowo jak i ilościowo porównując rok do roku o 45 proc.
  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-06-2012, 08:51
Mokate zwiększa sprzedaż Lavazzy o 45 proc.
Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate

- Ten wynik to zasługa zarówno silnej marki, znajomości rynku i jego potrzeb oraz doskonale działającej sieci dystrybucyjnej. Z naszych atutów potrafimy stworzyć miks, który przekłada się na rynkowy sukces - podkreśla Sylwia Mokrysz, z zarządu Mokate.

Autoryzowanym dystrybutorem kawy Lavazza, firma z Ustronia została w styczniu 2011 roku. Już pod koniec roku udział włoskiej marki - dystrybuowanej przez Mokate - w tej kategorii osiągną, blisko 13,5 proc., co daje 2 miejsce w ujęciu wartościowym w kategorii kaw ziarnistych.

- To nie koniec możliwości. Na rynku jest jeszcze sporo miejsca dla Lavazzy, systematycznie chcemy wchodzić w nowe obszary z już znanymi oraz nowymi, innowacyjnymi produktami. Nieustannie analizujemy trendy rynkowe i oczekiwania konsumentów. Definiujemy je i zagospodarowujemy - zapewnia Sylwia Mokrysz

Analitycy szacują, że w 2011 roku wartość rynku kawy w Polsce wyniosła. około 3,15 mld zł, przy sprzedaży blisko 80,5 tysiąca ton. Udział kaw premium w sprzedaży kawy według różnych źródeł waha się od 10 do 15 proc. Rynek kaw premium rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Wysoka sprzedaż ciśnieniowych ekspresów do kawy znajduje swoje odbicie w popycie na kawę ziarnistą premium. Ale zyskuje też kawa mielona z tej samej półki. Każdy procent udziału ma wartość kilkudziesięciu milionów złotych.

- Chcemy nie tylko dostosowywać się do zmieniającego się otoczenia rynkowego i preferencji konsumenckich. Wyprzedzamy je, a nawet inicjujemy. Współpraca z Włochami to jeden z elementów naszej strategii - podsumowuje Teresa Mokrysz, współwłaścicielka grupy Mokate.

Rok 2011 grupa Mokate zakończyła, jako lider rynku kaw ziarnistych, wice lider na rynku czekolad do picia i miksów kawowych. Mokate Cappuccino od 20 lat pozostaje absolutnym liderem w tej kategorii. Podobnie na rynku herbat, gdzie z sięgającymi łącznie 20 proc. udziałami w rynku herbat, jest jednym z jego liderów. Z silną pozycją na rynku herbat popularnych i systematycznie rozbudowywaną pozycją na rynku herbat Premium. Na eksport trafiło ponad 63 proc. sprzedaży ogółem, która przekroczyła w 2011 roku 600 milionów złotych.

Po zakończeniu realizowanego programu rozbudowy, zdolności produkcyjne zakładów w Żorach i Ustroniu zwiększą się o około 25 proc.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!