• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Na polski rynek mogą wejść napoje poprawiające urodę

Polski rynek, podobnie jak rynek Europy Wschodniej, jest daleko poza rozwiniętymi rynkami, jak USA, Japonia. Także w Europie Wschodniej nie jesteśmy liderami, pod względem innowacyjności i otwarcia na produkty prozdrowotne wyprzedza nas Rosja, a właściwie Moskwa - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Adam Bogacz, właściciel firmy doradczej AKB Consulting. Jednak i na nasz rynek wkrótce mogą trafić nowości.
  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-03-2009, 13:56
Na polski rynek mogą wejść napoje poprawiające urodę

Pierwszymi produktami z grupy Health & Wellness były w Polsce produkty mleczarskie i smarowidła. W segmencie napojowym pierwsze próby, np. Tymbark Multiwitamina w formie Imunobalance firmy Maspex i inne (w tym Fit) nie były zbyt udane. Produkty te zniknęły z rynku.

- Bardzo ciekawie zapowiada się natomiast nowość w ofercie Maspeksu, Plussssz Up, czyli suplement diety przeniesiony do butelki. W tym przypadku firma znalazła chyba właściwe rozwiązanie w zarządzaniu marką dla produktów z grupy Health & Wellness. Wzajemne przenikanie suplementów i nutraceutyków w płynie to zdecydowanie przyszłość rozwoju produktów prozdrowotnych - zauważa Adam Bogacz.

Ekspert chwali także rozwój marki Cappy. Coca-Cola od roku repozycjonuje markę Cappy w kierunku nutraceutyków, także przy udziale polskich naukowców z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu i PAN. Co zatem może nastąpić po znakomitej Całej Pomarańczy?

- W świecie bardzo modnym ostatnio trendem jest "beauty within", a więc produkty wspomagające urodę, adresowane przede wszystkim do kobiet. Są to produkty poprawiające stan skóry, paznokci, a więc trochę przeciwdziałające procesowi starzenia - prognozuje Adam Bogacz.

- Z drugiej strony należy spojrzeć na największe zagrożenia zdrowotne, a więc choroby układu krążenia, które są przyczyną prawie połowy zgonów w naszym kraju. Dużym problemem jest też otyłość i nadwaga, które dotyczą prawie połowy naszego społeczeństwa - zauważa ekspert.
W świecie często małe nieznane firmy, dzięki kreatywności i innowacyjności, wprowadzają na rynek ciekawe nutraceutyki. Zdarza się, że firmy te, po odniesieniu sukcesu, zostają przejęte za olbrzymie pieniądze przez międzynarodowe koncerny, jak np. kultowa w USA marka SoBe przejęta przez PepsiCo w 2000 r. za 500 mln USD.

- Takich przykładów przejęć małych, elastycznych, kreatywnych i innowacyjnych firm jest znacznie więcej. Ciekawe, czy u nas nutraceutyki staną się domeną koncernów, czy znajdzie się polska firma, z odpowiednią dozą kreatywności i innowacyjności, odpowiednią wiedzą o zdrowiu, żywieniu i marketingu (ze szczególnym uwzględnieniem brandingu), która stworzy ciekawa propozycję dla konsumentów zorientowanych na zdrowy styl życia - zastanawia się właściciel AKB Consulting. Jego zdaniem pewnym pierwiosnkiem może być napój sojowy firmy Orico.

Dla wielu polskich producentów rozwiązaniem może być outsourcing.

W 2008 r. światowa sprzedaż nutraceutyków wyniosła ponad 3,7 mld litrów - wynika z danych Zenith International, do których dotarł portalspozywczy.pl. To o 9 proc. więcej niż w 2007 r., kiedy sprzedano 3,4 mld litrów napojeów prozdrowotnych. W Europie Wschodniej w ub. r. rynek nnutraceutyków osiągnął zaledwie 12 mln l.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Prawnik 2009-03-25 22:39:56

    Panie AB, potrafi Pan zadbać o reklamę swojej firmy.

    Odpowiedz
  • Prawnik 2009-03-27 07:09:54

    Porównaj The nutraceutical soft drinks segment is expected to maintain growth through the economic downturn, with sales expected to rise at high single digit rate until 2013 due to a growing international focus by multinationals, says a new report. The findings, released by Market analyst Zenith International, suggest that segment demand rose by nine per cent in 2008, with the momentum expected to remain stable. despite concerns consumers may be look to spend down on certain luxurious goods. Consumption of nutraceutical beverages is expected to reach 5,600 million litres by 2013 from 3,700 million litres in 2008, the findings predicted. Future growth is expected across all global regions, though the Middle East and Latin America were selected as markets showing early potential from a small growth base, according to Zenith. Key to pushing this demand were the US and Japanese markets, which dominated global sales of nutraceutical drinks, accounting for 47 per cent and 37 per cent market shares respectively during the previous year. By comparison, other Asian markets were found to amount to nine per cent of demand for the products, while Western Europe represented six per cent of global sales. Gary Roethenbaugh, market intelligence director for Zenith said that ongoing growth within the nutraceutical drink segment was linked to a shift in the market from the once dominant independent businesses that provided more targeted niche brands to consumers. “Growing competition from mainstream beverage players has encouraged innovation and helped establish greater credibility in the eyes of consumers,” he stated. \"Still a small sector in relative terms, nutraceuticals offer premium value and continued growth prospects.\" Niche shift Major suppliers such as Nestle, Coca-Cola, Danone and Pepsi-Co, were all singled out by the analyst as actively pursuing opportunities for the products on the current European market. Zenith suggested in the report that tightened legislation on the types of health claims attributable to food and drink products had reassured many consumers over the efficacy of nutraceutical drinks. As a result of this reported consumer confidence, a number of health functions were found to be particularly popular amongst consumers such as beauty, weight management, heart health, stress relief and cognitive function, the report stated.

    Odpowiedz
  • AB 2009-03-27 15:11:19

    Panie Prawniku, Znam ten tekst, znam cały raport. Ale nie rozumiem o co chodzi.

    Odpowiedz
  • MAKA 2009-03-30 17:13:41

    Ciekawe, czy u nas nutraceutyki staną się domeną koncernów, czy znajdzie się polska firma, z odpowiednią dozą kreatywności i innowacyjności, odpowiednią wiedzą o zdrowiu, żywieniu i marketingu (ze szczególnym uwzględnieniem brandingu), która stworzy ciekawa propozycję dla konsumentów zorientowanych na zdrowy styl życia - zastanawia się właściciel AKB Consulting Nie trzeba sie zastanawiac taka firma juz jest ;)

    Odpowiedz
  • AB 2009-05-19 15:07:08

    MAKA, ale jaka, podziel się.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!