Na polskim rynku herbaty trwa ostra walka o klientów
Konkurencja na polskim rynku herbat to efekt rozdrobnienia branży i stopniowego nasycenia rynku, ktore wartość szacuje się na 1,4 -1,5 mld zł. Eksperci twierdzą, że rywalizację przetrwają najbardziej aktywne firmy, których oferta będzie rozwijać cały rynek i będzie innowacyjna - informuje Rzeczpospolita.

Według danych Nielsena od lutego 2010 roku do stycznia 2011 r. Polacy kupili ok. 23,6 mln kilogramów herbaty, czyli o 4,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Wartość sprzedaży skurczyła się o 0,2 proc.
Jak informuje Rzeczpospolita trzy marki mają ponad 5 proc. udział w polskim rynku herbat w ujęciu ilościowym. To Saga i Lipton, marki należące do koncernu Unilever. Na trzeci miejscu jest Minutka należąca do Mokate. Największi producenci walczą najintensywniej o segment ekonomiczny.
Mokate chce również powalczyć o segment premium, w którym silną pozycję ma Lipton. O segment premiumwalczy także herbata Irving sprzedawana przez spółkę Amber Spark, wydzielonej z firmy Kamis.
