Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Nestle w Polsce zwiększyło sprzedaż o 5 proc.

W 2010 r. firma Nestlé rosła w Polsce szybciej niż w całej Europie - ujawnia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Stuart Irvine, prezes Nestlé Polska. W bieżącym roku jego firma chce, by wzrosty były jeszcze większe.

Nestle w Polsce zwiększyło sprzedaż o 5 proc.
Nestle zwiększyło sprzedaż w Polsce

Autor: Weronika Kreczko, www.portalspozywczy.pl
Data: 16-04-2011, 09:26

Niedawno opublikowali Państwo wyniki finansowe Grupy Nestlé. Jakie zanotował polski oddział?

Na świecie sprzedaż Nestlé w 2010 r. zwiększyła się o 6 proc., w Europie wzrost przekroczył 2,5 proc. Biznes Nestlé Polska rósł zaś szybciej niż w reszcie Europy - ponad 5 proc. Z wyników w Polsce jesteśmy bardzo zadowoleni. Powodem wyższej dynamiki w tym kraju był przede wszystkim wzrost naszej konkurencyjności. Coraz więcej konsumentów wybierało produkty Nestlé. To efekt naszych działań marketingowych, komunikacyjnych, wprowadzania innowacji i polepszania jakości. Poza tym Polska gospodarka miała się lepiej niż inne kraje regionu, co także nam pomogło.

Jak Pan ocenia, jaki będzie 2011 r., czym będzie różnił się od ubiegłorocznego?

Na pewno znów zanotujemy wzrosty, naszym dążeniem jest, by były one jeszcze większe niż w 2010 r. Ponownie, dzięki rozwijającym się rynkom i dzięki zwiększaniu przewagi konkurencyjnej chcemy zwiększać udziały, chcemy by coraz więcej polskich rodzin wybierało nasze produkty. Ten rok będzie jednak trudniejszy, koszty produkcji idą w górę, przede wszystkim drożeją surowce, takie jak olej, zboża, kakao, kawa. Także konsumentów dotykają rosnące ceny energii, bardzo podrożało paliwo. Te fakty zmieniają otoczenie, w którym działamy, zmieniają się zachowania konsumenckie; konsumenci stają się np. bardziej świadomi. Spodziewam się, że gospodarka będzie nadal rosła w tym
roku, ale będziemy musieli stawić czoła problemom, które dotkną naszych konsumentów. Nestlé ma bardzo dobrą pozycję na rynku, którą będziemy dalej umacniać chociażby dzięki innowacjom. Patrzymy na przyszłość z ufnością, ale świadomi trudności na rynku. Obecne warunki są bardzo zmienne i trudne do przewidzenia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Stuart Irvine RSS ALERT    /    Nestle Polska RSS ALERT    /    kakao RSS ALERT    /    kawa RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • zgggg 2011-04-16 21:43:07
    bo Polacy lubują się w produktach niskiej jakości - dla nich napis herbata właściwie jest ekwiwalentem nazwy własnej Lipton, dobra kuchnia, której synonimem jest Winiary, możnaby tak długo ...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!