Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Nielsen: Segment likierów rośnie, choć powoli

W sklepach w ubiegłym roku sprzedaż likierów powoli rosła. Biorąc pod uwagę trudną sytuację gospodarczą, 4-proc. wzrost wolumenowy może cieszyć producentów. Jeszcze szybciej, bo o 8,5 proc. zwiększyła się wartość rynku - wynika z danych firmy badawczej Nielsen. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się likiery z zagranicy.

Nielsen: Segment likierów rośnie, choć powoli
fot. mycuisine.blox.pl

Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
Data: 05-03-2010, 10:05

Od grudnia 2008 r. do listopada ub.r. w hipermarketach, supermarketach, małych, średnich oraz dużych sklepach spożywczych oraz sklepach winno-cukierniczych sprzedano łącznie 3,95 mln litrów likierów, o 4 proc. więcej niż rok wcześniej.

- Przełożyło się to na wartość sprzedaży w wysokości 173,5 mln zł.  - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Paweł Dołęga, analityk w The Nielsen Company. Jednym słowem wartość rynku urosła o 8,5 proc. - Szybsze tempo wzrostu sprzedaży wartościowej likierów niż sprzedaży ilościowej oznacza wzrost średniej ceny na rynku - wyjaśnia.

Choć na polskim rynku dominują likiery lokalnej produkcji (stanowią ilościowo 72,1 proc. oraz wartościowo 59,7 proc.), ale to likiery importowane zwiększają swoje udziały. W badanym okresie zanotowano wzrost udziałów wartościowych w stosunku do ubiegłego roku o 3,6 pp, wzrost udziałów wolumenowych - o 4,6 pp.

Większość sprzedaży detalicznej stanowią likiery kremowe (77,6 proc, udziałów ilościowych oraz 72 proc. udziałów wartościowych), a ich udziały były w miarę stabilne w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku.

- Kanałem, który miał największy udział w sprzedaży likierów w analizowanym okresie były supermarkety (34 proc. sprzedaży wartościowej kategorii w analizowanym okresie). Kanał ten odnotował także największy, o 5 pp. wzrost lokalizacji sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku - wyjaśnia Paweł Dołęga.

Z informacji Nielsena, drugim kanałem o największym znaczeniu dla sprzedaży likierów były hipermarkety. Ich wartościowe udziały w sprzedaży likierów w badanym okresie wyniosły 20,8 proc.

- Spośród kanałów handlu tradycyjnego - największy udział w wartościowej sprzedaży likierów odnotowały średnie sklepy spożywcze, o powierzchni 41 -100 mkw. - dodaje ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

likiery RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.159.107
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!