• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Niszowe piwa nakręcają rynek

W 2012 r. sprzedaż piwa, pierwszy raz w historii, może sięgnąć 37 mln hl. Wzrost branża zawdzięcza w dużym stopniu nowym produktom - pisze "Rzeczpospolita".
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 08-11-2012, 08:19
Niszowe piwa nakręcają rynek
Do browarów regionalnych należy już niemal 7 proc. rynku

W ciągu czterech miesięcy od debiutu rynkowego Tyskiego Klasycznego w kwietniu 2012 roku Kompania Piwowarska, lider branży, sprzedała jego 17 mln butelek i 7 mln puszek. KP, z nową wersją najbardziej popularnego piwa w Polsce, wyszła także naprzeciw rosnącej liczbie konsumentów szukających piw różniących się od jasnego pełnego, sprzedawanego na masową skalę - pisze "Rz".

To właśnie jego rosnącej sprzedaży w ostatnich latach branża zawdzięcza to, że spożycie piwa w Polsce sięgnęło poziomu ok. 96 litrów per capita. Daje nam to miejsce w czołówce Europy. Boom na piwa niszowe, zaliczane do tzw. specjalności piwnych, a więc m. in. niepasteryzowane, pszeniczne czy smakowe, kilka lat temu zapoczątkowały browary regionalne. Należy do nich już niemal 7 proc. rynku. Dwa lata temu ich udziały wynosiły 3-4 proc.

Na dotychczasowych zmianach z pewnością się nie skończy. Zdaniem Adama Kaptura, analityka Domu Maklerskiego Millennium, lokalne piwa mogą nadal zyskiwać udziały w rynku kosztem największych marek. Inni - w zmianach trendów rynkowych - widzą także szanse dla dużych firm - czytamy w "Rz".

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Tomek 2012-11-09 00:35:31

    Klasyczne to kolejny nie wypał po ciemnozłotym a oni tutaj takie zaszczyty piszą ... śmiechu warte

    Odpowiedz
  • Trimtram 2012-11-09 08:12:45

    No cóż, jeśli coś napisze Rzeczpospolita to należy to traktować z przymrużeniem oka... Co do Klasycznego to w pełni zgadzam się z przedmówcą, że to bardzo słabe piwo.

    Odpowiedz
  • piwoszka 2012-11-09 10:52:01

    Nie rozumiem dwóch kwestii. Pierwsza - piwa niszowe, regionalne, a piszą o tyskim ? Wtf ? po drugie - czym to klasyczne różni się od tego poprzedniego ? butelką ? Kolejny sponsorowany artykuł i robienie ludzi w balona. Tyskie jest piwem koncernowym, którego nawet jak je wleją w złotą butelkę z diamentami i tak nie będzie się dało pić. Jeżeli tytuł artykułu jest o piwach niszowych, dlaczego nie ma o nich słowa ? Pozdrawiam

    Odpowiedz
  • jaq 2012-11-09 10:53:43

    To że koncern wleje te same szczyny co zwykle do butelki z inną naklejką,to jeszcze nie oznacza że powstało nowe pwo \"niszowe\". Ta cała \'linia\" piw od KP-Tyskie czerwone,Tyskie pszeniczne i jeszcze jakieś tam-to jasny dowód na to że koncerny nigdy nie nauczą się robić dobrego piwa.To jest po prostu niemożliwe,niewykonalne.Żaden korporacyjny księgowy nie zaakceptuje składników wysokiej jakości i procesu technologicznego,zgodnego z prawidłami sztuki piwowarskiej.Ma być dużo,szybko i tanio. Jedyne,na co wydają nieograniczone środki,to marketing.

    Odpowiedz
  • pomorzanin 2012-11-10 20:52:07

    poniższe wypowiedzi są napisane przez idiotów nie mających żadej wiedzy na temat procesu produkcji piwa i jego walrów , napewno równie \"mądre\" sugesti mają na temat majonezu ,wódki i samachodów , panowie nie wiem co tam wciągacie do nosa ale weście połowe :)

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!