Nowa marka Belvedere z najwyższej półki cenowej
Jak informuje Rzeczpospolita, grupa Belvedere jesienią tego roku chce wprowadzić nową markę wódki na polski rynek. Według zapowiedzi Krzysztofa Trylińskiego, prezesa grupy Belvedere, nowa wódka ma być z najwyższej półki cenowej.

Podkreśla, że nowa wódka jest pomyślana głównie na eksport. Jak mówi Rzeczpospolitej, wódki top premium sprzedają się najlepiej w Azji południowo-wschodniej oraz w Ameryce północnej. W Polsce wódki top premium są znacznie mniej popularne. Ich udziały są ponad 10 razy mniejsze od tych mainstream, a dodatkowo w 2011 r. ich sprzedaż zmalała o ponad 9 proc. Ponadto większość segmentu top premium przypada na importowane Finlandię i Absoluta, które tracą na popularności, przegrywając z whisky.
Jak czytamy w Rzeczpospolitej, najmłodszym dzieckiem Belvedere jest wódka Krupnik. Pod koniec 2011 r., niespełna dwa lata po debiucie, zajęła pierwsze miejsce na krajowym rynku. Krupnik należy do grupy wódek mainstream, czyli ze średniej półki cenowej. Na marki te, kosztujące nieco ponad 20 zł za 0,5 l, przypada ponad 60 proc. całego rynku.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW
BVDBelvedere S.A. |
|