O 4,5 proc. spadła sprzedaż napojów Coca-Cola Hellenic
W 2009 r. Coca-Cola Hellenic Bottling Corp, drugi na świecie największy bottler Coca-Coli, obecny także w Polsce, zanotował 3-proc. wzrost zysku netto, do 437 mln euro. Firma twierdzi, że oszczędności pomogły zrekompensować jej spadek popytu na napoje, o których obwinia kryzys.

Przychody netto ze sprzedaży w 2009 r. zmniejszyły się o ok. 6 proc. 6,54 mld euro, do czego przyczynił się 4,5-proc. spadek wolumenu sprzedaży oraz niekorzystny kurs walut. Przychody operacyjne spadły o 1 proc. Złe wyniki rekopensowały korzyści płynące m.in. z nabycia Socib, wzrost cen i obniżenie kosztów surowców.
Wilekość sprzedaży napojów gazowanych zmalała o 4 proc. w ciągu roku. Sprzedaż napojów niegazowanych i wody spadła o 5 proc.
Spółka tłumaczy, że w minionym roku, w obliczu spowolnienia gospodarczego, konsumenci poszukiwali mniej kosztownej alternatywy.
W czwartym kwartale bottler pochwalił się zyskiem netto w wysokości 437 mln euro wobec 194,8 mln euro straty rok wcześniej. Jednak w tym czasie sprzedaż spadła o 12 proc. do 1.39 mln euro.
