Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

O 4,5 proc. spadła sprzedaż napojów Coca-Cola Hellenic

W 2009 r. Coca-Cola Hellenic Bottling Corp, drugi na świecie największy bottler Coca-Coli, obecny także w Polsce, zanotował 3-proc. wzrost zysku netto, do 437 mln euro. Firma twierdzi, że oszczędności pomogły zrekompensować jej spadek popytu na napoje, o których obwinia kryzys.

O 4,5 proc. spadła sprzedaż napojów Coca-Cola Hellenic

Przychody netto ze sprzedaży w 2009 r. zmniejszyły się o ok. 6 proc. 6,54 mld euro, do czego przyczynił się 4,5-proc. spadek wolumenu sprzedaży oraz niekorzystny kurs walut. Przychody operacyjne spadły o 1 proc. Złe wyniki rekopensowały korzyści płynące m.in. z nabycia Socib, wzrost cen i obniżenie kosztów surowców.

Wilekość sprzedaży napojów gazowanych zmalała o 4 proc. w ciągu roku. Sprzedaż napojów niegazowanych i wody spadła o 5 proc.

Spółka tłumaczy, że w minionym roku, w obliczu spowolnienia gospodarczego, konsumenci poszukiwali mniej kosztownej alternatywy.

W czwartym kwartale bottler pochwalił się zyskiem netto w wysokości 437 mln euro wobec 194,8 mln euro straty rok wcześniej. Jednak w tym czasie sprzedaż spadła o 12 proc. do 1.39 mln euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Coca-Cola Hellenic RSS ALERT    /    Coca-Cola HBC Polska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!