• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Otmuchów chce utrzymać wzrost przychodów o ok. 15 proc. rocznie i zwiększać eksport

ZPC Otmuchów, które chcą na przełomie maja i czerwca zadebiutować na GPW, liczą na utrzymanie w kolejnych latach wzrostu przychodów o ok. 15 proc. rocznie, nie licząc planowanych przejęć. Spółka zamierza zwiększać sprzedaż eksportową, która w 2011 roku może wynieść 10 proc. przychodów - poinformował w wywiadzie dla PAP prezes Otmuchowa, Bernard Węgierek.
  • Autor: PAP
  • Data: 27-04-2010, 19:02

Prezes poinformował, że zarząd spółki w najbliższych latach nie będzie rekomendował wypłaty dywidendy. "Od 10 lat rozwijamy się o 15 proc. średniorocznie. Możemy pochwalić się dynamiką wzrostu ponad rynek spożywczy i jedną z największych rentowności w branży. Chcielibyśmy w najbliższych latach utrzymać takie tempo wzrostu organicznego, nie licząc przejęć, które planujemy" - powiedział Węgierek.

Prezes poinformował, że spółka już rozmawia w sprawie przejęć z innymi producentami marek własnych i nie wyklucza, że do akwizycji może dojść na przełomie tego i przyszłego roku. Otmuchów planuje raczej kilka mniejszych przejęć niż jedno duże.

Prezes podkreślił, że Otmuchów rozwija się organicznie szybciej niż rynek spożywczy, który rośnie o około 10 proc. rocznie.
"Następuje zmiana w konsumpcji na rzecz prywatnych marek, które jakościowo nie ustępują markowym produktom i są coraz częściej wybierane przez konsumentów" - ocenił.

Obecnie Otmuchów około 3 proc. swojej sprzedaży kieruje na eksport. W 2011 roku może to już być powyżej 10 proc. "Do tej pory nasze moce produkcyjne wystarczały na zaspokojenie rynku polskiego. Inwestycje, które już poczyniliśmy oraz te, które planujemy, mają zwiększyć nasze możliwości produkcyjne. Dzięki temu możemy planować ekspansję eksportową" - powiedział Węgierek.

"Planujemy dwa kierunki rozwoju eksportu - produkty lżejsze wagowo, o większych kosztach logistyki, na państwa ościenne, a produkty cięższe i bardziej zaawansowane technologicznie również na państwa Europy Zachodniej" - dodał.

Zdaniem prezesa Otmuchowa, naturalnymi rynkami zbytu dla spółki są m.in.: Czechy, Słowacja, część Niemiec, Austria, Ukraina.
"Obecnie około 3 proc. sprzedaży kierujemy na eksport. Chcielibyśmy by ten udział był powyżej 10 proc. Taki cel możemy osiągnąć w przyszłym roku, prowadzimy już konkretne rozmowy z potencjalnymi odbiorcami" - powiedział Węgierek.

Prezes poinformował, że przez najbliższe lata zarząd będzie rekomendował pozostawianie zysku w spółce. "Do tej pory tylko raz została wypłacona dywidenda, za 2006 rok. Wszystkie środki, które zarabiamy, są przeznaczane na inwestycje" - powiedział Węgierek.

"Myślę, że póki będziemy mieli dobre pomysły na rozwój firmy, akcjonariusze nie będą nalegali na wypłatę dywidendy" - dodał.
Obecnie głównym akcjonariuszem spółki jest Xarus Holdings Limited, spółka z grupy kapitałowej Warsaw Equity, do której należy 90,9 proc. udziału w kapitale.

W ciągu ostatnich dziesięciu lat spółka zwiększyła przychody z 20 mln zł w 1999 roku do 140 mln zł w 2009 roku, przy zysku netto na poziomie prawie 10 mln zł.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!