• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Otmuchów coraz mniej zależny od jednego odbiorcy

Według szacunków Otmuchowa, zmienia się struktura sprzedaży spółki, w której rośnie udział eksportu i kanału B2B, a maleje udział sieci handlowych. - Szacujemy, że w ciągu roku udział w sprzedaży naszego głównego odbiorcy spadnie do około 40 proc. - mówi wiceprezes Otmuchowa Krzysztof Dziewicki.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-05-2011, 14:51
Otmuchów coraz mniej zależny od jednego odbiorcy

Obecnie główny odbiorca produktów Otmuchowa, jakim jest jedna z sieci dyskontowych, ma 52,4 proc. udziału w sprzedaży pierwszego kwartału. Rok wcześniej było to 63,5 proc.

Spółka podaje, że w pierwszym kwartale tego roku sprzedaż do sieci handlowych stanowiła 72 proc. ogółu sprzedaży, kanał hurtowy 10 proc., eksport 11 proc., a B2B 6 proc.

Rok wcześniej w sieciach spółka lokowała 79 proc. swojej sprzedaży, w hurtowniach 11 proc., a eksport i kanał B2B stanowiły odpowiednio 3 i 4 proc. sprzedaży.

Jak informuje spółka, do zwiększenia eksportu przyczynił się zarówno wzrost sprzedaży zagranicznej samego Otmuchowa, jak i przejęcie rynków Jedności Wschowa.

W pierwszym kwartale tego roku ZPC Otmuchów osiągnął 49,3 mln zł przychodów, 2,8 mln zł EBIT oraz 2,2 mln zł zysku netto. Przychody wzrosły rok do roku o ponad 30 proc., natomiast EBIT obniżył się o 21,7 proc., a zysk netto spadł o 18,8 proc.

- Jesteśmy zadowoleni z wyników I kwartału, pomimo spadku rentowności w skali roku. Udało nam się jednak poprawić rentowność wobec czwartego kwartału ubiegłego roku - mówi Krzysztof Dziewicki.

Dodaje, że w kolejnych kwartałach rentowność powinna poprawiać się.

- Stopniowo renegocjujemy umowy z sieciami i to przynosi efekty. W listopadzie i kwietniu podnieśliśmy ceny naszych produktów w hurtowniach - informuje wiceprezes Otmuchowa.

Jego zdaniem, dalsze wyniki spółki będą zależały także od sytuacji na rynku surowców.

- Mam nadzieję, że nie będzie dalszych wzrostów cen. Jeśli jednak wystąpią, niekoniecznie musi to przełożyć się na naszą rentowność - mówi Krzysztof Dziewicki.

Do tej pory jednak, jak przyznaje wiceprezes, spółka brała na siebie część wzrostu cen surowców.

- Widzimy presję, by nie przekładać wzrostu cen surowców na klientów końcowych - mówi wiceprezes i dyrektor finansowy Otmuchowa.

W związku ze zmianami zasad rachunkowości oraz utworzeniem grupy kapitałowej, Otmuchów przygotował nową prognozę na 2011 rok. Obecnie zakłada ona, że w tym roku grupa osiągnie 198,3 mln zł przychodów, 13,5 mln zł zysku operacyjnego i 9,2 mln zł zysku netto.

Przeczytaj także:

Prezes ZPC Otmuchów: Musimy renegocjować umowy z sieciami handlowymi

ZPC Otmuchów przejmie za 13,93 mln zł spółkę Jedność  

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • klient 2011-05-12 15:24:12

    jakby nie mogli napisać, że chodzi o Biedronkę

    Odpowiedz
  • sazx 2011-05-30 12:55:54

    Trzeba BYĆ CHORYM aby tak prowadzić biznes!!! Będąc uzależnionym od Biedronki to jak palenie papierosa na beczce z prochem!!! Otmuchów \"wykrwawił się\" mocno na liczne akwizycje... skonsumował pewnie już całość środków z wejścia na giełdę!!! Przecież teraz wystarczy, że Biedronka powie wycofujemy się z współpracy z wami, lub zawieszamy na pewien czas współpracę...i od razu tracą płynność finansową, i są łatwiutkim celem do przejęcia \"za grosze\" przez innych!!! Czy w Otmuchowie pracują ludzie BEZ ZEROWEGO POJĘCIA O BIZNESIE!?!?! Pan Prezes Węgierek występuje jako gwiazda medialna, a sytuacja jest KRYTYCZNA! Właśnie w ten sposób wykańcza się polskie firmy... ile już razy był wałkowany ten sam scenariusz:(

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!