Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Otmuchów skupi się na poprawie efektywności. Oferta Odry zostanie unowocześniona

Producent słodyczy ZPC Otmuchów zapowiada, że w drugim półroczu tego roku skupi się na unowocześnieniu asortymentu i poprawie produktywności. Spółka między innymi stawia na chałwę, jeden z najważniejszych produktów przejętej PWC Odra. Zamierza podwoić sprzedaż w ciągu dwóch lat.

Otmuchów skupi się na poprawie efektywności. Oferta Odry zostanie unowocześniona
Prezes ZPC Otmuchów Bernard Węgierek, fot. zelaznastudio.pl

- W pierwszym półroczu tego roku zdefiniowaliśmy obszary, nad którymi chcemy szczególnie pracować i produkty, które chcemy wprowadzić do oferty. Wyznaczyliśmy sobie dwa kierunki działań - pierwszy - szczególnie w Odrze - to unowocześnienie oferty i wprowadzenie nowych produktów. Drugi, to praca nad poprawą produktywności i efektywności procesów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl prezes Otmuchowa Bernard Węgierek.

Spółka współpracuje z dwoma firmami, które doradzają w tej kwestii, jedną w Otmuchowie, drugą w Brzegu. W grupie trwa przegląd kosztów i procesów - „odchudzanie" dotyczy wszystkich zidentyfikowanych, narosłych przez lata nieefektywności.

Jak podkreśla prezes Otmuchowa, Odra wpisuje się w segment marek lokalnych.

- Przykładem takiego szczególnego, lokalnego produktu jest chałwa. Rok 2012 to będzie pracą nad chałwą. Zleciliśmy na ten temat analizę rynku i badania konsumenckie. Przygotowujemy odświeżenie wizerunku chałwy. W lutym uruchomiliśmy w tym celu pierwszą akcję promocyjną w telewizji - wymienia Bernard Węgierek.

- Badania, które przeprowadziliśmy pokazują, że mamy duże możliwości i pole do działania. Wiemy, jakie są słabe i mocne strony chałwy, wiemy, w którym kierunku pójść. Nasz cel to podwojenie sprzedaży chałwy w przeciągu dwóch najbliższych lat - dodaje.

Badania pokazały, że rynek chałwy jest rynkiem stabilnym. Zdaniem prezesa Otmuchowa, jest to rynek niszowy, uśpiony, którym nikt nie zajmował się przez ostatnie kilkanaście lat. Tymczasem Odra ma ok. 60 proc. udziału w tym rynku. - Praktycznie nie mamy konkurencji, jesteśmy absolutnie numerem jeden. Dlatego można powiedzieć, że nasze działania będą na nowo kształtowały ten rynek - mówi Bernard Węgierek.

Jednak rozwój sprzedaży chałwy to nie jedyne plany dotyczące asortymentu Odry. Otmuchów zamierza pracować nad unowocześnieniem oferty. Wiele produktów Odry będzie podanych w nowej formie, choć, jak podkreśla prezes słodyczowej firmy, do tego procesu spółka podejdzie bardzo ostrożnie. - Odra to w dużej mierze rynek tradycyjny. Być może nie wszystkie opakowania Odry są modne, ale klienci są bardzo mocno do nich przywiązani - tłumaczy Bernard Węgierek.

- Odra 90 proc. asortymentu sprzedawała do tej pory luzem. Jesienią pojawi się cała seria nowych opakowań, pojawi się także seria nowych produktów związanych z czekoladkami, pracujemy też nad całą gamą żelek. Z jednej strony pracujemy nad uatrakcyjnieniem opakowań i receptur, a z drugiej - przygotowujemy zupełnie nowy asortyment Odry, by wejść z nim szerzej do sieci, w których produkty Odry były praktycznie nieobecne - dodaje prezes Otmuchowa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

OTMZakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów SA

więcej informacji:

Bernard Węgierek RSS ALERT    /    ZPC Otmuchów RSS ALERT    /    PWC Odra RSS ALERT    /    Odra  RSS ALERT    /    żelki RSS ALERT    /    chałwa RSS ALERT    /    czekoladki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.172.52
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!