Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Pierwsza wspólna emisja Bakallandu i Atlanty już w I kw. 2009 r.

Bakalland SA i Atlanta Poland SA, po trzech latach od nieudanej fuzji, chcą znów łączyć siły. Pierwsze efekty synergii mają być widoczne w I kwartale 2009 r. kiedy na warszawskiej giełdzie planowane jest pierwsze notowanie wspólnego podmiotu pod nazwą Bakalland SA.

Pierwsza wspólna emisja Bakallandu i Atlanty już w I kw. 2009 r.
- Zależy nam, na wspólnym rozwoju spółek - mówi Dariusz Mazur, wiceprezes Atlanty. - Bardzo cieszymy się z zawarcia tej umowy - dodaje Marian Owerko, prezes Bakallandu.

- Nasi klienci się konsolidują, więc my też musimy rosnąć - zauważa Dariusz Mazur, wiceprezes, a jednocześnie założyciel i główny akcjonariusz Atlanty.

Zarządy obu spółek zawarły umowę warunkową połączenia firm poprzez przeniesienie całego majątku Atlanty na Bakalland w zamian za akcje, które Bakalland wyda akcjonariuszom Atlanty. Prace nad planem fuzji są uzależnione od pozytywnych rezultatów symetrycznych badań due diligence (obejmujących w szczególności kwestie finansowe, biznesowe, prawne i podatkowe). Zostaną one zakończone do 15 lipca 2008 roku.
Połączenie będzie również uwarunkowane otrzymaniem zgody Walnych Zgromadzeń obu spółek. Może wymagać także uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na koncentrację.

- Mimo że umowa ma charakter wstępny, bardzo się z niej cieszymy - mówi Marian Owerko, prezes Bakallandu.

W ciągu 12 miesięcy, do 31 marca 2008 r., obroty grupy, której szefuje Owerko, osiągnęły 189,4 mln zł. Zarząd Bakallandu planował w ciągu najbliższych lat zwiększyć przychody do 300 mln zł. Dzięki przyłączeniu Atlanty uda się zrealizować te zamierzenia znacznie szybciej - Grupa Atlanta Poland w okresie od 1 kwietnia 2007 r. do końca marca br. wypracowała 154,4 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. Łącznie obie firmy osiągnęły 343,8 mln zł. Jest prawdopodobne, że wyniki pro forma za rok obrachunkowy 2007/2008 (kończący się w czerwcu br.) będą jeszcze lepsze.

- Rynek rośnie średnio 8-9 proc. rocznie. Nie zamierzamy być gorsi - podkreśla prezes Bakallandu. Przedstawiciele grupy szacują, że w całym bieżącym roku obrachunkowym firma zachowa dynamikę wzrostu przychodów oscylującą wokół 30 proc.

Atlanta Poland specjalizuje się w hurtowym handlu bakaliami. Importuje m.in. orzechy, suszone owoce, ziarna, substancje konserwujące i zagęszczające wykorzystywane do produkcji wyrobów czekoladowych, słodyczy, ciastek i pieczywa. Spółka chwali się, że w kluczowych pozycjach asortymentowych udział firmy w rynku sięga nawet 30 proc.

Łączny udział spółek w rynku bakalii (wartym ponad 1 mld zł) oscyluje wokół 22-24 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marian Owerko RSS ALERT    /    Dariusz Mazur RSS ALERT    /    Bakalland RSS ALERT    /    Atlanta Poland RSS ALERT    /    fuzje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!