Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Piwosze zaciskają pasa i wydają mniej na droższe piwo

Po tłustych latach branża piwowarska w 2009 r. po raz pierwszy znalazła się pod kreską. Branżę zdołowało spowolnienie, które skłoniło konsumentów do ograniczenia wydatków na używki. Do tego od 1 marca 2009 r. piwna akcyza poszła w górę o 13,6 proc. w związku z czym butelka piwa podrożała o 6-9 groszy - czytamy w Gazecie Wyborczej.

Przedstawciele piwnej branży krytykowali podwyżkę akcyzy, bo przewidywali spadek spożycia i zamknięcia browarów. W zeszłym roku Kompania Piwowarska zamknęła zakład w Kielcach, nie przetrwał również regionalny browar Racibórz.

Jak czytamy w Gazecie Wyborczej podwyżka akcyzy została w całości przerzucona na konsumentów. Eksperci z branży szacują, że dekoniunktura na piwnym rynku potrwa do 2011 r. Według szacunków Euromonitor International w tym roku Polacy wydadzą na piwo ponad 20 mld zł, czyli o 5 proc. mniej niż w zeszłym roku. W kolejnym roku wydatki na piwo mają się zmniejszyć do 19,7 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Carlsberg RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    akcyza RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Prawnik 2010-01-28 09:34:40
    Najłatwiej o wszystko jest obwiniać spowolnienie gospodarcze, i wzrost akcyzy. A zamknięcie browaru w Kielcach od początku było planowane przez KP. Tzw. obiektywne warunki rynkowe to tylko PR pretekst. O zamianie piwa na napój piwopodobny przedstawiciele trzech największych firm w branży jakoś nie wspomną.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.186.43
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!