Polacy będą wydawać coraz więcej pieniędzy na napoje
Na napoje w sklepach i sieciach handlowych wydamy w tym roku około 13 mld zł, czyli o 2,4 proc. więcej niż w roku ubiegłym - szacuje firma badawcza Euromonitor International. W kolejnych latach ma być jeszcze lepiej, głównie za sprawą szerszej oferty, którą wielu producentów wzbogaci m.in. o napoje energetyczne - czytamy w Rzeczpospolitej.

Eksperci prognozują, że w 2011 r. wartość sprzedaży napojów zwiększy się o ok. 3,1 proc., a rok później już o 3,7 proc. Jak wynika z badań Euromonitora w najbliższych latach obok wzrostu sprzedaży można się spodziewać szerszej oferty napojowej.
Jak czytamy w Rzeczpospolitaj analitycy twierdzą, że produceci napojów coraz częściej będą wchodzić m.in. w segment napojów prozdrowotnych i funkcjonalnych, bo odmkilku lat wydatki na nie rosły bardzo szybko. Co prawda w ubiegłym roku sprzedaż energetyków spadła o2 proc. Jednak firmy liczą, że dzięki nowej ofercie sprzedaż znowu przyspieszy.
