• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Polacy chętniej zapalą skręta niż papierosa

Legalna sprzedaż papierosów w ciągu dziesięciu miesięcy tego roku spadła o 8,1 proc. Wzrosła natomiast sprzedaż tytoniu do palenia - informuje Puls Biznesu.
  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 17-12-2008, 07:54
Polacy chętniej zapalą skręta niż papierosa

Według najnowszych szacunków firmy Philip Morris Polska, całkowita sprzedaż papierosów od stycznia do października bieżącego roku była mniejsza o 8,1 proc. w porównaniu z takim samym okresem 2007 r. i wyniosła 54,5 mld sztuk. Lider rynku tytoniowego w Polsce podkreśla, że spadek sprzedaży papierosów został spowodowany m.in. ponad 50-procentowym wzrostem sprzedaży niżej opodatkowanych tytoni do palenia (używanych np. do robienia skrętów). Od stycznia do października ich sprzedaż w przeliczeniu na papierosy wyniosła blisko 8 mld sztuk.

- Obecnie obowiązująca stawka akcyzy składa się z wysokiego elementu procentowego liczonego od ceny detalicznej, co zachęca producentów do wprowadzania na rynek tańszych produktów, w tym tytoniu do palenia, ze względu na niższe opodatkowanie.

Nowa ustawa akcyzowa, która prawdopodobnie zacznie obowiązywać od 1 marca przyszłego roku, z obniżoną stawką procentową, będzie korzystna dla branży i budżetu - ocenia Andrzej Dąbrowski, prezes Philip Morris Polska.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!