• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Polacy piją coraz mniej wódki. Producenci alkoholu toczą wojnę o udziały w rynku

Eksperci szacują, że w tym roku zmaleje sprzedaż detaliczna wódki w Polsce, jednak liczą, że spadek nie przekroczy on 10 proc. w porównaniu z 2009 r. W ubiegłym roku sprzedaż detaliczna nieznacznie urosła. Według danych Nielsena w 2009 r. sprzedaż mocnych trunków zwiększyła się o 3,2 proc., do ok. 250 mln l a w pierwszym kwartale 2010 r. była już o niemal 2,5 proc. niższa niż przed rokiem - informuje Rzeczpospolita.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 29-04-2010, 07:44
Polacy piją coraz mniej wódki. Producenci alkoholu toczą wojnę o udziały w rynku

Łączne wyniki branży poporawiła ekspansja Stock Polska. W ciągu ubiegłego roku sprzedaż tej firmy urosła o ok. 70 proc. a w pierwszym kwartale tego roku była o kilkadziesiąt proc. wyższa niż rok temu.

Jak czytamy w Rzeczpospolitej w styczniu 2010 r. udziały Stocka w polskim rynku wódki w ujęciu ilościowym przekraczały 30 proc. Udziały drugiego gracza na rynku - Central European Distribution Corporation - spadły o ok. 3 pkt proc., a spółki Belvedere, ktora jest tuż za nim, o blisko 5 pkt proc.

Wyniki Stocka i dotkliwe dla branży skutki kryzysu zmobilizowały pozostałych producentów do działania. Teraz producenci toczą swoistą wojnę o udziały w rynku. Firmy walczą głównie ceną. W marca wódka Luksusowa pojawiła się na rynku w nowej butelce i wariantach smakowych a także z niższą o 1 - 1,5 zł ceną.

Jak informuje Rzeczpospolita producenci wódki kuszą też nowymi produktami. W najbliższym czasie nową wódkę mainstream zacznie sprzedawać CEDC. Od marca można z kolei kupić nowy produkt Belvedere - krupnik vodka.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!