• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Polacy piją mniej wódki. Ale wydają na nią coraz więcej

Po pierwszym półroczu producenci wódki zacierali ręce. Sprzedaż trunku wzrosła o ponad 2 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Wszystko wskazywało na to, że Polacy wrócili do starych przyzwyczajeń i znów wybierają trunki wysokoprocentowe. Ale wakacje przyniosły radykalne odwrócenie trendu i ostatecznie po siedmiu miesiącach roku jest spadek sprzedaży wódki o 0,2 proc. - do 233 mln litrów - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
  • Autor: Dziennik Gazeta Prawna
  • Data: 17-10-2012, 08:33

W sierpniu niechęć Polaków do tradycyjnego trunku się pogłębiła. To dowód na to, że ożywienie w pierwszej połowie było zasługą 700 tys. zagranicznych kibiców, którzy przyjechali na Euro 2012.

Pomimo spadającego spożycia producenci nie narzekają, bo rośnie wartość sprzedaży - o 1,2 proc. do 9,8 mld zł. To efekt powolnego odpływu klientów z najniższego segmentu wódek do szarej strefy lub do segmentu średniego, w którym w tej chwili producenci oferują największy wybór alkoholi wysokiej jakości - czytamy w "DGP".

O większym wyrafinowaniu konsumentów świadczy też rosnące zainteresowanie whisky.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!