Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Polski rynek energetyków czeka na innowacje

Skończyła się hossa dla producentów napojów energetyzujących: by czerpać profity z rosnącej dynamiki sprzedaży tej kategorii, nie wystarczy już produkować rozcieńczonej wersji RedBulla. Konsumenci stali się bardziej wymagający, szukają innowacji - przyznają w rozmowach z serwisem portalspozywczy.pl producenci.

Polski rynek energetyków czeka na innowacje

Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
Data: 10-07-2009, 15:38

- Wcześniej, kiedy konsumenci zamienili swoje dotychczasowe przyzwyczajenia i zaczęli pić energetyki na co dzień, rynek gwałtownie wzrósł. Teraz gdy rynek się nasycił, rzeczywiście delikatnie zwalnia - mówi Patrycja Giurko, Group Brand Manager Hoop Polska, producent napojów energetyzujących R20.

Konsumenci, a co za tym idzie także dystrybutorzy i sprzedawcy, oczekują od producentów nowości, nowych koncepcji, smaków, opakowań. - Polacy szukają odmiany, części z nich nie odpowiada zapewne landrynkowy smak klasycznych energetyków, wiele osób nie toleruje także kawy - zauważa Konrad Wiktor, kierownik marketingu w firmie Ustronianka. Potwierdzić to mają najnowsze wyniki sprzedażowe produktów tego przedsiębiorstwa.

- Riders Cola Energy Drink pojawił się na rynku z początkiem kwietnia br. Już w kilka tygodni po debiucie odniósł sukces: w handlu nowoczesnym osiągnął o 80 proc. wyższą sprzedaż niż wersja klasyczna, czyli Riders Energy Drink - mówi Konrad Wiktor. Dodaje, że w związku z wprowadzeniem nowego smaku firma otrzymała zaproszenie do udziału w ogólnoświatowym konkursie Beverage Innovation Awards 2009 w kategorii Best new functional drink organizowanym corocznie przez Zenith International. - Przyszłość w tej kategorii to kreatywność i innowacyjność. Mając to na uwadze, przewidujemy pojawienie się nowych ciekawych rozszerzeń marki Riders - mówi Konrad Wiktor.

Nowe smaki i design opakowań zaproponował też Hoop: z cytryną i guavą oraz z wiśnią i acai. R20 zyskało również odświeżone logo oraz nowoczesną butelkę. - Niestety nie mamy jeszcze danych, na podstawie których możemy stwierdzić, jak nasze nowe wersje przyjęły się na rynku - dodaje Patrycja Giurko.

Niszę w rynku napojów energetyzujących zauważyła także spółka Herbapol-Lublin. - Dostrzegliśmy silną i niezaspokojoną potrzebę konsumencką na napój energetyczny, który będzie naturalny (a przez to bezpieczniejszy dla organizmu) i który będzie miał zupełnie inny smak od dotychczasowych napojów energetyzujących - mówi Paweł Kawecki, kierownik marketingu Zdrowe Smakowanie w Herbapolu. Jako firma od lat stawiająca na naturalne produkty wspomagające organizm, Herbapol zdecydował się wprowadzić Green-Up, napój z soków owocowych oraz ekstraktu guarany. Napój ma być wyjątkowy na polskim rynku, gdyż nie zawiera konserwantów, sztucznych barwników ani tauryny która jest uzyskiwana syntetycznie. - Wśród odbiorców są osoby, które albo obawiały się skutków picia obecnych na rynku napojów energetyzujących, albo nie odpowiadał im ich smak - dodaje Paweł Kawecki. Zaznacza, że pierwsze komentarze z rynku są "zdecydowanie pozytywne".

więcej informacji:

Patrycja Giurko RSS ALERT    /    Konrad Wiktor RSS ALERT    /    Anna Czerniecka RSS ALERT    /    Paweł Kawecki RSS ALERT    /    Hoop Polska RSS ALERT    /    Ustronianka RSS ALERT    /    Red Bull RSS ALERT    /    Herbapol Lublin RSS ALERT    /    napoje energetyczne RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • AB 2009-07-10 15:15:19
    Herbapol nawet nie zadbał, aby była nazwa napoju, czyli Green-up. Koncepcja Herbapolu słuszna ogólnie, tak mocna i prozdrowotnie postrzegana marka nie może iść w tradycyjny kierunek. Niestety skład jest za ubogi, a mozna było dołożyć spokojnie \"energi\" czysto naturalnej. Produkt stanowczo o zbyt małej sile oddziaływania jesli chodzi o \"ładunek energetyzujący\"
  • Frant 2009-07-12 12:10:53
    Cytryniec chiński znakomicie nadaję się do produkcji napoju energetycznego, ponieważ w jego w nasionach zawarte są substancje biologiczne działające stymulująco na organizm człowieka między innymi schizandryna.
  • pb 2010-06-08 14:22:37
    A co powiecie na napój energetyczny z ekstraktu z liści koki. Ostatnio miałem okazję spróbować Vortex Coca Energy Drink, to chyba jeden z bardziej innowacyjnych napoi na rynku pod względem składu :D
  • Orti 2010-09-08 13:08:50
    też piłem ostatnio vortex coca:) llepsiejszy od popularnych energetyków:) jedna butelka i cały dzień pełen energii:) super jest polecam:)
  • :) 2010-09-08 13:09:24
    vortex coca super polecam:)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.177.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!