Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Polski rynek herbaty czeka rychła konsolidacja

Rynek herbaty w Polsce jest lekko spadający, więc koszty czy dynamiczny rozwój dyskontów prędzej czy później wymuszą wyprzedaże mniejszych firm. Proces ten rozpoczął Herbapol Lublin akwizycją Bio-Active - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl, Radosław Matuszewski, dyrektor generalny spółki Tata Global Beverages Polska, właściciela marek Tetley i Vitax.

Polski rynek herbaty czeka rychła konsolidacja
Radosław Matuszewski, dyrektor generalny oraz Anna Kowalska, dyrektor marketingu, Tata Global Beverages Polska; Fot. ŻelaznaStudio

Zdaniem Radosława Matuszewskiego, proces konsolidacji branży może przyspieszyć kryzys, który zmusi - nie tylko producentów herbaty, ale także innych spożywczych graczy - do szukania silnych partnerów.

Istotnym motorem konsolidacji jest też rozdrobnienie rynku. - Na polskim rynku działają wszystkie liczące się międzynarodowe firmy, w tym również dwaj najwięksi gracze, czyli Tata Global Beverages i Unilever. Dla naszego rynku charakterystyczna jest także znacząca ilość lokalnych przedsiębiorców - komentuje Anna Kowalska, dyrektor marketingu TGB Polska.

Co ważne, oprócz sporej ilości producentów, mamy też do czynienia z mnogością marek. - Najtańsza herbata to zaledwie 6 proc. rynku. Najsilniejszymi segmentami w kategorii herbaty są segmenty: mainstream oraz premium, które razem stanowią prawie 77 proc. rynku. W porównaniu do innych kategorii spożywczych udział private labels w herbatach jest relatywnie niewielki - dodaje Anna Kowalska.

Napiętą Sytuację w branży podsycają dane Nielsena, z których wynika, że rynek lekko spada zarówno wartościowo, jak i wolumenowo. - Z drugiej strony 96 proc. Polaków deklaruje picie herbaty. Dodatkowo nasi rodacy piją jej bardzo dużo. Pytanie zatem brzmi: "Czy można jeszcze zwiększyć konsumpcję?". Moim zdaniem jest bardzo duża szansa na odwrócenie niekorzystnego trendu i zwiększanie spożycia herbaty, jednak proces ten trzeba pobudzić, np. poprzez właściwe innowacje - komentuje Radosław Matuszewski.

Wkrótce z serwisie portalspozywczy.pl, ukażą się kolejne odsłony wywiadu z zarządem Tata Global Beverages Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Radosław Matuszewski RSS ALERT    /    Anna Kowalska RSS ALERT    /    Tetley RSS ALERT    /    Vitax RSS ALERT    /    Tata Global Beverages Polska RSS ALERT    /    herbata RSS ALERT    /    private labels RSS ALERT    /    konsolidacja RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • MadTee 2012-02-09 10:51:40
    Może warto powiedzieć, że marka własna notuje 30% wzrosty sprzedaży a Euromonitor prognozuje, że do 2018 ten trend się utrzyma. Będzie Unilever, marka własna i długo, długo nic!!!
  • kasztanka marszałka 2012-02-09 22:11:02
    Tetley to był herbata , pamiętacie jak dystrybucję miał Goman - teraz to zwykłe popłuczyny - mieszanka z giełd niemieckich gdzie przygotowują to \"turbany\"....

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 184.72.102.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!