• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Potężny wzrost przychodów ze sprzedaży ZPC Otmuchów

Pierwsze półrocze 2012 roku dla ZPC Otmuchów to przede wszystkim intensyfikacja sprzedaży jednostki dominującej oraz efekty zmian w PWC Odra. Przychody ze sprzedaży grupy kapitałowej wzrosły r/r o ponad 67 proc. względem analogicznego okresu 2011 roku i wyniosły ponad 153 mln zł. Wynik ten osiągnięto dzięki ponad 20-proc. wzrostowi przychodów spółki oraz dołączeniu do grupy spółki PWC Odra SA - podała spółka w raporcie półrocznym.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-08-2012, 09:29

Grupa wygenerowała zysk brutto ze sprzedaży większy o 90,6 proc. względem analogicznego okresu roku 2011, odpowiednio 34,5 mln zł względem 18,1 mln zł. Wzrost kosztów sprzedaży wynika głównie ze specyfiki głównego kanału dystrybucji Odry, tj. kanału tradycyjnego z którym wiąże się potrzeba utrzymania rozbudowanego pionu przedstawicieli handlowych w terenie.

Zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 2,4 mln zł, co oznacza spadek o ok. 32,5 proc. Niższy wyniku to głównie efekt wzrostu kosztów finansowych będącego następstwem poniesionych wydatków inwestycyjnych oraz wzrostem poziomu finansowania kapitału obrotowego finansowanych kapitałem obcym oraz niższego poziomu przychodów finansowych. Ze względu na trwające procesy restrukturyzacyjne PWC Odra SA i wyższe koszty finansowe w roku 2012, mimo imponującej dynamiki na poziomie sprzedaży brutto nie udało się grupie tej dynamiki przenieść na poziom operacyjny oraz na poziom wyniku netto - tłumaczy spółka w raporcie.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Pan cukierjan ;) 2012-08-24 11:43:14

    Chałwa Odry cały czas ma spory potencjał, który nie jest wykorzystany. Odra ma małą konkurencję w produkcji tego przysmaku więc do dzieła- zawojować rynek;) Wyprodukować nowy smak-np ze skórką pomarańczową,przygotować akcję marketingową, do opakowań dołączyć informację o właściwościach chałwy, wyprodukować cukierki chałwowe w czekoladzie...

    Odpowiedz
  • Jakub 2012-08-24 17:01:15

    Zgadzam się. Warto zauważyć, że ta chałwa, produkowana przez Odrę jest na LPT jako produkt tradycyjny województwa opolskiego i cały czas trzyma poziom. Chociaż chałwa to nie polski wynalazek to jednak jego opolska wersja, w wykonaniu Odry może stać się wizytówką Opolszczyzny.

    Odpowiedz
  • xcx 2012-08-27 10:33:11

    A ja jestem przeciwny udziwnianiu smaków chałwy... Odra od lat robi najlepsza chałwę w Polsce. Siła smaku tkwi w tradycyjnej recepturze oraz \"ręcznemu\" wyrabianiu. Jeśli się zmechanizuje ten proces zbyt mocno, to będzie to tylko kolejna chałwa na rynku jakich jest wiele.

    Odpowiedz
  • Pan cukierjan;) 2012-08-27 11:13:22

    To nie chodzi o udziwnianie- klienci poszukują nowych smaków, tradycja w połączeniu z nowością może zdziałać cuda-przykład Wawel i ich nowości wypuszczane systematycznie są hitem sprzedażowym. Ich wyniki mówią same za siebie ;) Nikt nie mówi o mechanizacji, wystarczy stworzyć nowy smak ;)

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!