Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Prezes Agros Nova: Nadal zamierzamy rozwijać się w kategorii SNN

  • Autor: Magda Brzózka, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 08-04-2013, 13:47
- Planujemy rozwijać się w kategorii soków, napojów i nektarów, bardzo szczegółowo przyglądamy się okazjom, które na tym rynku się pojawiają. Jeśli chodzi o całą kategorię SNN to 2011 r. był brutalnym rokiem spadku wartości i konsumpcji, 2012 r. pozwolił na odbicie, więc 2013 r. nie powinien być negatywny - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Marek Sypek, prezes grupy Agros Nova.
Prezes Agros Nova: Nadal zamierzamy rozwijać się w kategorii SNN
Marek Sypek, prezes grupy Agros Nova

Zdaniem Marka Sypka, prezes Grupy Agros Novej, 2011 r. był fatalny jeśli chodzi o sytuację na rynku cukru i owoców, co przełożyło się na wysokie koszty wytworzenia soków, napojów i nektarów i słabą rentowność producentów.

- 2012 r. nie był lepszy, bo ceny cukru nadal były wywindowane przez politykę UE, rządu czy też przez politykę cenową kilku producentów. Z kolei ceny niektórych owoców podrożały jeszcze bardziej niż w 2011 r. Jakby uśrednić ceny owoców z 2011 i 2012 r. to okaże się, że wzrosły one dwucyfrowo dwa lata z rzędu, co dla producentów było negatywne, zwłaszcza, że nie można było tych podwyżek przełożyć na konsumenta, bo on by tego nie zaakceptował psychologicznie. Nie mówiąc o sieciach, które walczą w obecnych czasach o każdy grosz, co oczywiście przekłada się na rentowność biznesu - dodaje Marek Sypek.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Robert 2013-04-08 16:37:10

    Oj Panie Marku w dalszym ciągu Pan popełnia te same błędy i nie idzie Pan w kierunku w którym Pan powinien pójść zostając prezesem prawie 3 lata temu, w kierunku w którym podąża rynek i konsument czyli WODA w czystej postaci oraz nowe produkty ale zupełnie nowe a nie podgrzewane kotlety typu napój energetyczny i to jeszcze demon !

    Odpowiedz
  • technolog 2013-04-08 18:06:35

    Wejście w segment wody wymaga wielu inwestycji i to na bardzo dużym poziomie - same maszyny to już pokaźny kapitał, zauważ że Agros nie ma nic w plastiku, bo nie ma maszyn. Poza tym segment wody jest strasznie napompowany ciężko byłoby im przebić się z czymś nowym - patrz ten nieszczęsny Demon, nigdzie go nie ma...

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!