• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Ambry: Liczymy na dalszy wzrost sprzedaży naszych marek

- Jesteśmy zadowoleni z poprawy wyników. 20 mln zł zysku dobrze rokuje również dla wyniku na koniec roku obrotowego - podsumowuje trzy pierwsze kwartały prezes Grupy Ambra, Robert Ogór. Spółka zwiększyła zysk netto do 20,2 mln zł, a zysk operacyjny do 42,9 mln zł, czyli o 58 proc. To najlepszy wynik po trzech kwartałach w historii firmy.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-05-2010, 14:51
Prezes Ambry: Liczymy na dalszy wzrost sprzedaży naszych marek

Zysk netto Grupy AMBRA po trzech kwartałach osiągnął 20,2 mln zł i wzrósł o 38 proc., natomiast zysk operacyjny wyniósł 42,9 mln zł, co stanowi wzrost o 58 proc.

W trzecim kwartale - najsłabszym dla Grupy ze względu na sezonowość sprzedaży win - udało się zminimalizować występującą sezonowo stratę netto do poziomu 3,1 mln zł. Na poziomie operacyjnym Grupa AMBRA zakończyła ten kwartał zyskiem w wys. 0,8 mln zł. Rok temu kwartalna strata netto wyniosła 8,0 mln zł, a strata operacyjna 4,6 mln zł.

Na najważniejszym dla Grupy Ambra rynku polskim sprzedaż w trzecim kwartale wrosła o 9 proc. Wzrost ten nie zrekompensował w pełni niŜszej sprzedaży na rynkach zagranicznych, gdzie w odróżnieniu od Polski nastąpił spadek konsumpcji spowodowany kryzysem gospodarczym. Mimo niekorzystnej sytuacji na rynkach zagranicznych Grupa AMBRA również tam poprawiła marże i zyski koncentrując się na najbardziej rentownych asortymentach i optymalizując koszty.

Głównym motorem poprawy wyników Grupy AMBRA był podobnie jak w poprzednich kwartałach dynamiczny wzrost zysku operacyjnego, który osiągnął poziom 42,9 mln zł i wzrósł o 58 proc. Tak znacząca poprawa wyniku operacyjnego była efektem nie tylko wzrostu przychodów i marż. W trzech pierwszych kwartałach roku 2009/2010 Grupa AMBRA zmniejszyła również koszty operacyjne o 7 mln zł.

- W dalszym ciągu optymalizujemy koszty produkcji i administracji. Naszą największą szansę na poprawę wyników w przyszłości
widzimy jednak przede wszystkim we wzroście sprzedaży naszych marek - zwłaszcza na najbardziej perspektywicznym rynku wina w Polsce - podkreśla Robert Ogór.

Grupa AMBRA, lider polskiego rynku wina zamierza dalej inwestować w rozwój na tym rynku. W styczniu 2010 r. przejęła sieć sprzedaży wysokogatunkowych nalewek pod marką „Nalewki i Inne" w celu połączenia z utworzoną wcześniej siecią sklepów winiarskich Grupy.
Ambra planuje również wraz z partnerem z branży IT inwestować w internetową platformę sprzedaży win.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!