Prezes CEDC: Chcemy zwiększać nasze udziały w rynku, ale nie kosztem rentowności
- Obecnie mamy ok. 24-25 proc. udział w rynku wódki w Polsce. Interesuje nas przede wszystkim zwiększanie naszych udziałów w zyskownych kanałach sprzedaży, na czele z kanałem tradycyjnym. Chcemy zwiększać nasze udziały w rynku, ale nie kosztem rentowności - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl prezes CEDC William Carey.

Jak ocenia prezes CEDC, rok 2011 był rokiem wyzwań dla spółki, szczególnie na rynku rosyjskim.
- Był to jednocześnie rok ciężkiej pracy, która przyniosła pozytywne efekty. W Polsce udało nam się zwiększyć dynamikę sprzedażową, rozwijać z powodzeniem naszą nową markę - Żubrówkę Białą oraz wprowadzić nowe opakowanie i nową komunikację wódki Soplica, która spotkała się z niezwykle pozytywnym odbiorem rynku. W Rosji przeszliśmy przez trudny dla rynku proces odnawiania zezwoleń - uzyskaliśmy wszystkie nasze zezwolenia - wymienia William Carey.
Przypomina także, iż w Rosji wprowadzono nowe marki wódki - Talkę, Sotkę i Srierbrnyj Kupaż, a pod koniec roku odświeżono opakowanie Green Mark i Zhuravli - wiodących marek na rosyjskim rynku.
- W 2011 roku odnieśliśmy wielki sukces na Ukrainie, zdobywając 7 proc. udział w rynku - podsumowuje William Carey.
Prezes podkreśla, że rynki: polski i rosyjski są kluczowe dla CEDC. Spółka chce się tu rozwijać organicznie. - Na obu z nich chcemy rozwijać nasze marki i wprowadzać nowe produkty. To również atrakcyjne rynki dla rozwoju biznesu importowego. Nie mamy planów dalszych przejęć a nasze moce produkcyjne w pełni zaspokajają nasze potrzeby - zaznacza William Carey.
Przeczytaj także:
Prezes CEDC: Pracujemy nad rozwiązaniem problemu naszego zadłużenia
CEDC analizuje ofertę "strategicznego sojuszu" z Russian Standard


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.