• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes CEDC: Nadal dostrzegamy możliwości rozwoju w Polsce

Zwolnimy 150 osób, ponieważ łączymy hurtownie i ograniczamy liczbę najtańszych alkoholi - mówi w rozmowie z Rzeczpospolitą prezes CEDC, producenta żubrówki i absolwenta.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 17-03-2009, 12:28

Rz: Czy wyższa akcyza i kryzys gospodarczy mogą doprowadzić do załamania na polskim rynku wódki? Płyną sygnały, że w styczniu i lutym sprzedaż była o 20 - 30 proc. niższa niż przed rokiem.

William Carey: Jest za wcześnie, aby stwierdzić, co dokładnie się stanie z popytem na wódkę w tym roku. W grudniu 2008 r., tuż przed podwyżką akcyzy, wielu konsumentów zrobiło zapasy, aby nie kupować droższych produktów. Ponadto część marek nadal sprzedawana jest po cenie sprzed podwyżki podatku akcyzowego. Do tego trzeba wziąć pod uwagę zależności między popytem na wódkę a popytem na piwo. Podwyżka akcyzy na ten ostatni produkt weszła w życie 1 marca. Dlatego trzeba odczekać kilka miesięcy, aby wyciągnąć wnioski. Ale nie spodziewałbym się spadku sprzedaży o 20 - 30 proc.

Część firm obawia się, że w kolejnych miesiącach popyt na wódkę będzie coraz mniejszy. Jakie są pana prognozy?

Wielkość sprzedaży utrzyma się na poziomie z ubiegłego roku. O 3 - 4 proc., głównie z powodu wzrostu cen, może się natomiast zwiększyć jej wartość. Jednak są segmenty rynku bardziej niż pozostałe narażone na spadek sprzedaży. Jednym z nich jest segment najdroższych wódek z importu. Należą do niego m.in. Finlandia i Absolut.

W którym segmencie rynku ryzyko spadku popytu jest najmniejsze?

Najmniej narażony na zmniejszenie sprzedaży jest segment mainstream, czyli tzw. średnia półka cenowa. Może on okazać się największym zwycięzcą w czasach kryzysu. Nasza sprzedaż w tym segmencie wzrosła w Rosji w 2008 r.

Dlatego CEDC zdecydowało się na redukcję zatrudnienia?

Ograniczenie zatrudnienia w Rosji nie ma związku z mniejszą sprzedażą. Uznaliśmy, że jego poziom jest za wysoki znacznie wcześniej. Zwolnimy 550 osób, czyli ok. 10 proc. zatrudnionych przez nas w tym kraju.

Jaki jest powód zwolnień w Polsce?

W Polsce zmniejszymy liczbę pracowników o 150 osób. Tylko niewielka część zwolnień będzie dotyczyć produkcji. Większość związana jest z działem dystrybucji. Redukcja to efekt ograniczenia liczby najtańszych produktów, które mamy w swojej ofercie. Ponadto zdecydowaliśmy się na połączenie części naszych hurtowni w Białymstoku i w Łomży, a ostatnio także w Poznaniu. Powinniśmy zakończyć zwolnienia do końca marca.

Reszta wywiadu dostępna w dzisiejszym wydaniu Rzeczpospolitej.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!