• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Colian: Musimy podnosić ceny aby zrekompensować wzrost cen surowców

Grupa Colian nadal odczuwa wysokie ceny surowców, które w pierwszym półroczu 2011 roku obniżyły marżę brutto na sprzedaży. Spółka od pierwszego kwartału wdraża podwyżki cen swoich produktów i szacuje, że pełny efekt podwyżek będzie widoczny w trzecim kwartale.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-08-2011, 21:48
Prezes Colian: Musimy podnosić ceny aby zrekompensować wzrost cen surowców

Przypomnijmy, że po pierwszym półroczu 2011 roku sprzedaż całej grupy wyniosła 300,4 mln i była wyższa o 3,6 proc. od sprzedaży w pierwszym półroczu 2010, która wynosiła 289,8 mln zł. W samym drugim kwartale 2011 roku grupa uzyskała przychody na poziomie 150,9 mln zł, czyli wyższe o 0,3 proc. rdr.

- Drogie surowce - przede wszystkim cukier, mąka i mleko, a także ceny preform PET wpłynęły wyraźnie na koszty wytworzenia produktów, co obniżyło w całym pierwszym półroczu 2011 marżę brutto ze sprzedaży. Aby zrekompensować, przynajmniej częściowo, wzrost kosztów wytworzenia, od pierwszego kwartału br. prowadzimy proces wdrażania podwyżek cen naszych produktów. Pełny efekt podwyżek będzie zauważalny od wyników trzeciego kwartału br. - Jan Kolański, prezes Colian SA.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • gielda 2011-08-23 22:47:13

    Wawel 22 mln zysku wobec 193 mln przychodów, Colian 12 mln wobec 300 mln, mimo takiej różnorodności asortymentów, gdzie uciekają te zyski i dlaczego traci na rynku .

    Odpowiedz
  • pralinka 2011-08-24 09:12:03

    rachunek ekonomiczny to podstawa biznesu

    Odpowiedz
  • pralinek 2011-08-25 23:21:57

    W jednym z ostatnich Parkiecie piszą, że Goplana chce zaistnieć na rynku pralin, i to jest na razie cel, a co stało się z gamą pralin i bombonier Goplany po przejęciu od Nestlle, gdzie ta tradycja poznańskich pralin.. Wiadomo, koszty wejścia na półkę są ok 3xwyższe od kosztów wyjścia. A dalej,odsprzedaż akcji Otmuchowa,ZYSKI ale czy dla stricto samej Grupy giełdowej, czy spółki nie wchodzącej. A zwyżki sprzedaży jak są określone, czy są zamienne ze zniżkami, co one bezwzględnie mają oznaczać, czy są to zwyżki tygodniowe, miesięczne, jaki realny wzrost marek nowych, a jaki spadek dotychczasowych. Przed połączeniami, spółki Jutrzenka , Kaliszanka płaciły Dywidendę, można zapytać pracowników, to dlaczego teraz jest do tego niechęć do dzielenia się z akcjonariuszami. Jak tak będzie dalej to marnie z kursem.

    Odpowiedz
  • pruszków 2011-08-26 07:19:05

    najlepszym biznesmenem jest Gołębiewski ...w tej branzy ! Z produkcji pralin czkoladek rurek itd zbudował już 4 hotele klasy miedzynarodowej na 500 - 600 pokoi kazdy z aquaparkami...A wy co zbudowaliscie ..? nic nie zbudowaliscie....to czym się chwalicie ? biznesmani od siedmiu bolesci...

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!