• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Gourmet Foods: Gastronomia to nadal solidny partner

- Na tle całego rynku gastronomia to nadal bardzo solidny partner i rzetelny płatnik - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Tomasz Witomski, prezes firmy Gourmet Foods, która dystrybuuje herbatę Dilmah.
  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-03-2013, 13:23
Prezes Gourmet Foods: Gastronomia to nadal solidny partner
Tomasz Witomski, prezes firmy Gourmet Foods; Fot. ŻelaznaStudio / P.Waniorek
Jak się obecnie współpracuje z sektorem HoReCa?

Polski sektor HoReCa mocno - moim zdaniem - cierpi z powodu przepisów podatkowych, które ograniczają jego wykorzystanie przez przedsiębiorców na spotkania w interesach, bądź na spożywanie lunchu. Na przykład we Francji restauratorzy mają zapewniony wielki obrót w każdy dzień roboczy w porze lunchu. Ceny dań i napojów są dzięki temu na tyle niskie, że większość mieszkańców tego kraju stać na częste wizyty w lokalach gastronomicznych. W Polsce jakże wiele lokali w tym samym czasie świeci pustkami. Rosnące koszty, w tym czynsze za lokale, przy braku gości biznesowych, prowadzą do tego, że usługi gastronomiczne w Polsce są bardzo drogie. Zbyt drogie jak na kieszeń przeciętnego indywidualnego gościa. W efekcie coraz mniej Polaków stać na to, aby wybrać się do kawiarni czy restauracji, a to stanowi kolejny powód dla wzrostu cen dań i napojów.

A przecież można sobie wyobrazić dokonanie rachunku, czy aby nie byłoby opłacalne dla budżetu Państwa zezwolenie na to, by racjonalna konsumpcja w lokalach gastronomicznych mogła stanowić koszt uzyskania przychodu? Czy utrata wpływów budżetu z tego tytułu nie byłaby z dużą nadwyżką kompensowana tym, że gastronomia rozwinęłaby skrzydła, że ceny posiłków by spadły, że ludzi stać by było na częste posiłki w takich lokalach, że gastronomia zamiast kuleć, zaczęłaby płacić coraz większe podatki również od swoich dochodów. No tak, ale do tego trzeba pomyśleć, że można inaczej. Przestać widzieć w każdym przedsiębiorcy oszusta opanowanego manią nadmiernej konsumpcji. Zresztą, może niesprawiedliwie oceniam, że takie rachunki nie są robione?

Czy w związku z tą sytuacją gastronomowie wymuszają na dostawcach coraz ostrzejsze warunki współpracy?

Obserwujemy nieco mniej lojalności na rynku HoReCa niż to było jeszcze nie tak dawno. Restauratorzy częściej teraz zmieniają prowadzone marki oraz dostawców licząc na dodatkowe wpływy. To są jednak tylko incydenty, których przyczyną są najczęściej problemy finansowe lub po prostu brak profesjonalizmu. Generalnie jednak, na tle całego rynku, gastronomia to nadal bardzo solidny partner i rzetelny płatnik.

Czy Gourmet Foods planuje otwieranie kolejnych t-barów na wzór lokalu przy ul. Szpitalnej w Warszawie?

Jeżeli okaże się prawdą, że optymizm konsumencki wróci pod koniec tego roku, to zapewne będziemy rozglądać się za możliwościami rozwoju sieci. Te decyzje będą w dużej mierze zależne od tego, jakie decyzje i jak szybko będzie podejmował Rząd i Sejm w kierunku tworzenia możliwie najkorzystniejszych warunków działania polskim przedsiębiorcom.

Jestem w tym względzie optymistą. W naszym kraju wiele problemów utrudniających działalność już w szybkim tempie rozwiązywanych jest na plus, choć czasem trudno to dostrzec słysząc dokoła, że jest źle i musi być jeszcze gorzej.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!