Prezes Grupy Żywiec: Ten rok będzie trudny ale przyniesie nieznaczny wzrost rynku
Grupa Żywiec oczekuje w tym roku wzrostu przychodów ze sprzedaży oraz poprawy wyniku finansowego. Ma się do tego przyczynić ożywienie w branży piwowarskiej, rozszerzenie portfolio oferowanych produktów oraz odświeżenie dotychczasowych marek - poinformował prezes spółki, Xavier Belison. Głównym celem spółki pozostaje poprawa jej pozycji rynkowej.

"Poprzedni rok był trudny dla przemysłu piwowarskiego. Rok 2011 również nie będzie należał do łatwych, ale wierzymy, że przyniesie nieznaczny wzrost rynku. Także udział naszej spółki w rynku powinien się zwiększać. Jest wiele czynników, które nie zależą od naszej aktywności, jak np. pogoda, ale zaplanowaliśmy szereg działań, które powinny zachęcić konsumentów do częstszego sięgania po nasze piwa" - powiedział Belison.
"W konsekwencji spodziewamy się w tym roku wzrostu przychodów oraz poprawy zysku netto" - dodał.
Prezes poinformował również, że głównym celem spółki jest poprawa jej pozycji rynkowej oraz zwiększanie liczby konsumentów.
"Pracujemy ciężko, aby osiągnąć pozycję lidera na polskim rynku. Jest on jednak bardzo konkurencyjny, więc zadanie nie jest łatwe" - dodał.
Po czterech kwartałach 2010 r. Grupa Żywiec zanotowała zysk netto w wysokości 398,9 mln zł wobec 369,6 mln zł rok wcześniej. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł do 461 mln zł z 431 mln zł w roku 2009, a przychody spadły rdr o 2,7 proc. do 3,63 mld zł z 3,73 mld zł.
Wolumen sprzedaży spółki, łącznie z zewnętrznym portfelem marek, wyniósł 11,9 mln hl, w porównaniu z 12,5 mln hl w roku 2009. Oznacza to spadek o ok. 5,4 proc.
Więcej o planach Grupy Żywiec czytaj w tekstach:
Prezes Grupy Żywiec na temat przejęć kolejnych browarów
Żywiec odświeży opakowania swoich piw i poszerzy ofertę produktową

