• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Hoop: Dla naszej spółki to czas restrukturyzacji

Nie mamy w planach rezygnacji z któregokolwiek z naszych brandów. W portfolio są wiodące marki, na których skupia się biznes firmy. Chcemy, by nasza oferta była dostępna we wszystkich kanałach, w jakich działamy. W Polsce nie jesteśmy obecni jedynie w gastronomii i na razie nie planujemy wchodzić z ofertą. Choć nie wykluczam, że wejdziemy jeszcze z czymś nowym na rynek - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Martin Mateáš, prezes zarządu Hoop Polska.
  • Autor: Weronika Kreczko, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-06-2011, 11:34
Prezes Hoop: Dla naszej spółki to czas restrukturyzacji
Martin Mateáš, prezes zarządu Hoop Polska

Wielu producentów napojów podkreśla, że ubiegły rok był trudny...

Tak, to prawda. Jak wiadomo - nie udało nam się go zamknąć tak jakbyśmy sobie tego życzyli. Staram się jednak nie patrzeć na to co było, ale co będzie. Czeka nas trudny rok, rok wyzwań. W Hoopie jestem od listopada 2010 r. Do końca tego roku będziemy pracować nad usprawnieniem działalności we wszystkich obszarach naszego biznesu. Jestem przekonany, że przyniesie to efekty.

Czym ten rok różni się od ubiegłych? Czemu jest taki trudny, pełen wyzwań?

Dla naszej spółki to czas restrukturyzacji. Poza tym na rynku wzrosły ceny surowców - chociażby preform czy cukru. Jest to powiązane z cenami produktów i marżą na nich generowaną. Ceny surowców mocno uderzyły w producentów napojów. Już teraz możemy to zaobserwować. Część producentów będzie musiała zdecydować się na podwyżki cen swoich produktów.

A jak wyglądał początek tego roku? Czy trendy się utrzymują?

W pierwszym kwartale nie widać było większego zamieszania na rynku. Ale najważniejszy będzie drugi kwartał i sezon. Decydująca będzie pogoda i sytuacja na rynku surowców.

W I kwartale zanotowali już Państwo poprawę - przychody w naszym kraju wzrosły o 8 proc. Czy dzięki restrukturyzacji ten rok może być już rentowny?

Wierzę, że będzie. Kroki, które podjęliśmy w ramach restrukturyzacji będziemy kontynuować także w kolejnych latach: 2012-13, by nasza spółka była w dobrej kondycji.

Cała Grupa w 2010 r. zanotowała około 13 mln zł zysku netto, przychody zmalały o niemal 19 proc. Jak na tym tle wyglądał rynek polski, czy wyniki były może trochę lepsze niż w pozostałych krajach?

Wyniki Hoop Polska są publikowane w ramach skonsolidowanych wyników całej Grupy . Złożyło się na nie wiele czynników. Między innymi były to zmiany w naszym dziale sprzedaży, które ze względu na zmieniający się rynek, nie odniosły efektów, jakich się spodziewaliśmy. Teraz skupiamy się na wzmocnieniu działu sprzedaży w obszarach, gdzie do tej pory byliśmy słabsi i najważniejszych, dla naszej obecności na rynku, zagadnieniach.

Które z punktów są więc dla Państwa najważniejsze? Możemy spodziewać się, że w tym roku Hoop Polska będzie raczej porządkować portfolio niż wzmacniać sprzedaż?
Będziemy robić i jedno i drugie. Jak każda spółka na rynku, opieramy się na sprzedaży - dział sprzedaży to główne narzędzie, jakim dysponujemy. Będziemy wspierać zarówno kanał tradycyjny, jak i nowoczesny. Oba są bowiem ważne. Według naszych obserwacji rynek nowoczesny powoli rośnie, idzie w kierunku takim jak w sąsiednich krajach: Czechach czy na Słowacji, i będzie nadal się umacniał. Dlatego i nasze aktywności będą ukierunkowane na kanał nowoczesny.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • kofolak 2011-06-13 15:05:20

    Dajcie kofole na nasz rynek

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!