• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Jutrzenki: Polski rynek FMCG rozwija się najszybciej w Europie

- Nadchodzący rok z pewnością będzie obfitował w zmiany na rynku. Mimo kryzysu finansowego, polski rynek FMCG jest najszybciej rozwijającym się rynkiem w Europie - wzrost sięgnął 15,6 proc. Pod względem ilości, Polska rozwija się na poziomie 10,4 proc., a drugi kraj w Europie - Norwegia - 5,7 proc. - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Jan Kolański, prezes Jutrzenki Colian sp. z o.o.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-01-2009, 11:50
Prezes Jutrzenki: Polski rynek FMCG rozwija się najszybciej w Europie

- W 2009 i 2010 roku, na pewno będziemy obserwowali postępujący proces konsolidacji zarówno branży słodyczy jak i handlu. Będzie to szczególnie widoczne w momencie spadku PKB. Nie bez znaczenia będą również ograniczenia w dostępności kredytów dla firm oraz spłaty już zaciągniętych zobowiązań - powiedział prezes Kolański.

Obserwowane do tej pory fuzje i przejęcia na polskim rynku słodyczy odegrały ważną rolę. - Uważam, że rynek powoli zaczyna się kształtować. Przejęcia miały przede wszystkim wpływ na wyodrębnienie się silnej czołówki firm, działających na naszym rynku. Z drugiej strony, należy pamiętać że rynek handlu w Polsce jest bardzo mocno rozdrobniony pod względem sił sprzedażowych. Kanał nowoczesny zajmuje 40 proc., reszta to kanał tradycyjny, przy czym ilość sklepów jest bardzo duża. Dla porównania, w Holandii ponad 90 proc. stanowią super i hiper markety, pięć największych przedsiębiorstw handlowych na rynku nowoczesnym ma blisko 90 proc., a w Polsce ich odpowiednicy posiadają zaledwie 20 proc. Działalność na naszym rynku jest kosztowna ze względu na bardzo rozdrobnioną sieć sprzedaży i producentów - uważa Jan Kolański.

Dzięki przeprowadzonej w krótkim okresie konsolidacji, Jutrzenka Colian stała się ważnym graczem na polskim rynku, którego działania są wyraźnie widoczne. Posiadamy ponad 11 proc. udziałów ilościowych, wyprzedzając tym samym innych konkurentów. - Przejęcia bardzo pozytywnie wpłynęły na naszą organizację ze względu na osiągnięcie wysokiej pozycji rynkowej w segmencie słodyczy. Obecnie jesteśmy liderem ilościowym rynku słodyczy markowych w Polsce - mówi prezes Jutrzenki Colian.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!