• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Kofoli: Zainwestowaliśmy w budowanie nowych kanałów sprzedaży

Wypracowane wyniki cieszą nas, tym bardziej, że osiągnęliśmy je w niesprzyjających warunkach rynkowych - mówi Jannis Samaras, prezes i większościowy akcjonariusz Grupy Kofola.
  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-05-2010, 15:14
Prezes Kofoli: Zainwestowaliśmy w budowanie nowych kanałów sprzedaży

Pomimo spadku o 23,9 proc. skonsolidowanych przychodów w porównaniu do pierwszego kwartału 2009 r., spółka wypracowała zysk operacyjny na niemal niezmienionym poziomie (5,1 mln złotych w I kwartale 2010 r., wobec 5,3 mln złotych w tym samym kwartale minionego roku).

Wyniki zostały wypracowane w trudnym okresie na rynku. W Rosji, od bieżącego roku, wprowadzone zostały ograniczenia w reklamowaniu napojów alkoholowych i podniesiono akcyzę na alkohol, w związku z czym część partnerów biznesowych Kofoli dokonała zakupów jeszcze w czwartym kwartale 2009.

Efektem tej sytuacji był bardzo znaczący spadek obrotów w I kwartale 2010. W Polsce spółka przechodziła reorganizację działu sprzedaży. Koncentrowała się na kilku kluczowych markach, co spowodowało spadki sprzedaży słabszych marek, nie mających wsparcia marketingowego.
Poza tym, jak podaje Kofola w komunikacie - niekorzystny wpływ miała także sroga i śnieżna zima, nie zachęcająca do zakupów. Jedynie rynki czeski i słowacki nie odnotowały większych zmian w przychodach (licząc w walutach lokalnych) i to pomimo presji cenowej, zwłaszcza w kategorii napojów typu cola.

Z uwagi na umacniającą się złotówkę, przychody z tych krajów, przeliczone na złote, spadły. W dalszym ciągu odczuwalna była niepewność konsumentów o najbliższą przyszłość i poszukiwanie oszczędności również w koszyku napojów.

- W ostatnim czasie dużo wysiłku i środków inwestowaliśmy w poprawę dystrybucji i budowanie nowych kanałów sprzedaży, stąd procentowy wzrost kosztów sprzedaży. Dodatkowo, w pierwszym kwartale br., wprowadziliśmy do naszego portfela szereg nowości (w tym na rynku czeskim i słowackim: herbaty mrożone, nowe wody smakowe, wody z dodatkiem tlenu czy napoje dziecięce Jumper na rynku rosyjskim) i mamy już pierwsze pozytywne sygnały przyjęcia ich przez rynek - komentuje Jannis Samaras.

W Polsce, w kwietniu 2010, firma Hoop Polska wprowadziła na rynek nową kategorię napojów - Domowe Kompoty Babci Paoli.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!